10 دی 1394
شماره خبر: 155627

توزیع 14 هزار ماسک رایگان در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توزیع 14 هزار ماسک رایگان در استان البرز


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز گفت: برای مقابله با آلودگی هوا در هفته‌های اخیر بیش از 14 هزار ماسک رایگان در سطح استان البرز توزیع شد.
احسان نصیری اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر و با توجه به افزایش آلاینده‌های جوی، هلال احمر در استان البرز اقدام به راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در سطح شهرهای این استان کرد. وی افزود: در این راستا 6 پایگاه امدادی با تجهیزات کامل از جمله آمبولانس با بیش از 50 امدادگر را در معابر عمومی به ویژه مناطق آلوده استان البرز از جمله در شهرستان کرج مستقر کردیم. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز تصریح کرد: هدف از ایجاد این پایگاه‌ها تسریع در امدادرسانی به شهروندانی بود که بر اثر آلودگی‌ها و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی با مشکلات سلامتی روبه‌رو شدند. نصیری گفت: همچنین در هفته‌های اخیر بیش از 14 هزار ماسک رایگان در سطح استان البرز توزیع شد و تلاش کردیم که فرهنگ‌سازی لازم و اطلاع‌رسانی مطلوبی به شهروندان داشته باشیم. وی با اشاره به شرایط جوی استان البرز گفت: در حال حاضر نیازی نیست که شهروندان از ماسک استفاده کنند و تنها به گروه‌های حساس مانند بیماران، کودکان و سالمندان توصیه می‌کنیم که در صورت ضرورت تردد در مناطق پررفت و آمد شهرستان‌های کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ از ماسک استفاده کنند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز بیان داشت: بنابراین توزیع ماسک‌های رایگان از سوی هلال احمر در البرز متوقف شده و امیدواریم با بهبود شرایط هوا دیگر نیازی به اجرای طرح‌هایی از این دست نداشته باشیم. نصیری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه اگر مانند روز گذشته آلودگی هوای بیش از حد استانداردی در البرز شاهد باشیم، چه اقداماتی از سوی هلال احمر اجرا خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه و دستورالعمل ستاد مدیریت بحران و همچنین کمیته اضطرار آلودگی هوا، دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش کامل قرار دارند.
وی افزود: به طور قطع در صورت نیاز، بار دیگر پایگاه‌های امدادی در سطح شهرها و شهرستان‌های مختلف البرز و مناطق آلوده مستقر شده و این آمادگی را داریم که طرح اهدای ماسک‌های رایگان را از سر گیریم.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود