6 آذر 1391
شماره خبر: 15572

جلب مشارکت عمومی در حفظ منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جلب مشارکت عمومی در حفظ منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی است

سپیدار آنلاین: معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: به علت گستردگی عرصه های منابع طبیعی، حفاظت از این عرصه ها نیازمند مشارکت عمومی است.
مصطفی پرویزی مقدم در خصوص لزوم همکاری های عمومی برای حفاظت از منابع طبیعی گفت: حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بستر حیات باید به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه به علت گستردگی عرصه های منابع طبیعی، اداره کل استان به تنهایی نمی تواند از عرصه ها حفاظت کند، اظهار داشت: با تعداد نیروی انسانی معدود در اختیار اداره کل، نیاز به مشارکت فعال همه اقشار است. وی افزود: البته قدم های خوبی در استان برداشته شده اما برای تحقق اهداف باید مشارکتها بیشتر و فعال تر شده و از ظرفیت های موجود بهره بیشتری برد.
همایش یاورمربیان و مروجان طبیعت در البرز برگزار شد
پرویزی مقدم در این ارتباط از برگزاری همایش یاورمربیان و مروجان طبیعت استان خبر داد و گفت: مشارکت مربیان دانش آموزی به عنوان مروجان و حافظان طبیعت در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تاثیر بسزایی دارد. وی افزود: در این همایش مباحثی از جمله نیازهای اساسی انسانها به طبیعت، اهمیت و ضرورت حفظ طبیعت به زبان ساده و وظایف ما در قبال طبیعت برای دانش آموزان مطرح شد. معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ترویج و فرهنگ سازی در زمینه جلب مشارکت همه آحاد برای حفظ واحیاء منابع طبیعی استان البرز را از اصلی ترین وظایف اداره کل برشمرد و گفت: این موضوع از اولویت های نخست بوده و به طور جدی در دستور کار است. وی در پایان خواستار مشارکت همه سازمانهای دولتی و غیردولتی و مردم نهاد استان در بحث حفاظت از منابع طبیعی شد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود