14 دی 1394
شماره خبر: 155883

آغاز سرشماری زمستانه حیات وحش و پرندگان آبزی مهاجر استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آغاز سرشماری زمستانه حیات وحش و پرندگان آبزی مهاجر استان البرز


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز از آغاز سرشماری زمستانه حیات وحش این استان وهمچنین پرندگان آبزی مهاجر خبرداد.
فردین حکیمی با اشاره به اینکه این سرشماری در دو بازه زمانی در استان انجام می شود، گفت: برنامه سرشماری زمستانه پرندگان آبزی مهاجر همزمان با برنامه سرشماری پستانداران از تاریخ 14 الی 16 دی ماه در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی انجام می شود. وی با اشاره به اینکه این سرشماری ها با حضور محیط بانان، کارشناسان، تشکل های زیست محیطی و علاقمندان به حیات وحش انجام خواهد شد، افزود: همچنین این سرشماری از تاریخ 21 الی 23 دی ماه در منطقه شکار ممنوع طالقان انجام می شود. حکیمی در خصوص نحوه سرشماری حیات وحش گفت : در برنامه سرشماری امسال در نظر است از توانمندی تشکل های زیست محیطی ، جوامع محلی و علاقمندان حیات وحش استفاده شود. وی ادامه داد: با توجه به اهمیت آموزش های تخصصی به منظور افزایش توانمندی محیط بانان و کارشناسان و تشکل های مردم نهاد، امروز کارگاه آموزشی حیات وحش و بقاء در شرایط سخت در پاسگاه محیط بانی آسارا با حضور مدیرکل آموزش سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر انجمن یوزپلنگ ایرانی برگزار شده است.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان البرز افزود: در این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان در اجرای طرح سرشماری با اصول و روشهای صحیح سرشماری آشنا شده و سپس برنامه عملی سرشماری را در زیستگاههای حیات وحش اجرا می کنند. گفتنی است برنامه سرشماری زمستان پرندگان آبزی مهاجر در زیستگاههای آبی استان (رودخانه و سد کرج ، رودخانه و سد طالقان ، رودخانه شور و تالاب قارپوزآباد ) انجام می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود