15 دی 1394
شماره خبر: 155941

ارتقاء رتبه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ارتقاء رتبه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز


بر اساس کتاب منتشره شده وزارت بهداشت؛ رتبه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز با 14 رتبه ارتقاء از 46 به 32 در کشور رسید.
بر اساس کتاب منتشره شده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی(طرح راد2)؛ رتبه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز در مقایسه با 58 دانشگاه علوم پزشکی کشور با 14 رتبه ارتقاء از 46 به 32 در کشور رسید. پایش هدفمند و ساختاریافته عملکرد یکی از اجزای لازم برای ارتقا مداوم کیفیت است. سیستم آموزشی کشور نیز از این اصل مبرا نبوده و برای ایجاد تحرکی قوی و پایا، لازم است تا به صورت برنامه ریزی شده عملکردها سنجیده و با مقایسه امتیازات دانشگاهها، فضایی رقابتی برای پیشرفتی سریعتر در راستای منافع کشور ایجاد گردد.
با توجه به اهمیت برقراری نظام رتبه بندی بخصوص در بخش آموزش علوم سلامت؛ ابتدا به سفارش معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی پژوهشی با استفاده از حداکثر توان تخصصی کشور نظام رتبه بندی طراحی گردید. نظام رتبه بندی طراحی شده با توجه به اهداف زیر طراحی گردید. سپس با استفاده از این نظام در طول سال 1394 با مشارکت کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور داده های مورد نیاز جمع آوری شد.
· شناسایی نقاط ضعف و تلاش منسجم و هماهنگ ستاد وزارت و دانشگاهها برای رفع موانع و مشکلات
· هدایت دانشگاهها به سمت اهداف کلان بخش آموزش عالی کشور و حرکت به سوی دستیابی به اهداف نقشه جامع علمی کشور
افزایش روحیه همکاری در فضایی سالم و رقابتی برای سرعت بخشیدن به بالندگی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در بخش آموزش
بر اساس محتوای کتاب منتشره شده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی(طرح راد2)؛ رتبه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز در مقایسه با 58 دانشگاه علوم پزشکی کشور با 14 رتبه ارتقاء از 46 به 32 در کشور رسید. آقای دکتر مهدی طیبی آراسته؛ معاون آموزشی دانشگاه، روز دوشنبه مورخ 1394/10/14 پس از پایان کارگاه فرایند نویسی، این موفقیت را به کلیه مدیران، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تبریک گفته و برای کسب این موفقیت تشکر و قدردانی نمودند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود