29 دی 1394
شماره خبر: 156878

فرآورده های موسسه رازی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فرآورده های موسسه رازی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شود


قائم مقام معاونت تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: تمام فرآورده های تولیدی این موسسه براساس آخرین استانداردهای دنیا و با نظارت سازمان جهانی بهداشت صورت می گیرد.
دکتر مهرداد راسخی افزود: این موسسه از معدود مراکزی است که علاوه بر تولید واکسن و سرم های درمانی، تحقیقات کاربردی را نیز دنبال کرده و این دو بخش در موسسه رازی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
وی با اشاره به عملکرد این موسسه در بخش مدیریت بهبود سیستم و ممیزی اظهار داشت: این مجموعه تحت نظر معاونت تضمین کیفیت موسسه رازی با هدف بهبود فضای سلامت و تولیدات بیولوژیک کشور و براساس نیاز مشتریان و مطالبات آنها فعالیت می کند. راسخی افزود: تمام فعالیت هایی که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در واحدهای تولیدی و تضمین کیفیت انجام می شود، براساس اصول و استانداردهای جهانی و با نظارت سازمان جهانی بهداشت صورت می گیرد. وی با بیان اینکه دو موضوع برای ما دارای ارزش است، تاکید کرد: به منظور افزایش کیفی تولیدات این موسسه و اثر بخشی بر مصرف کنندگان، تضمین کیفیت محصولات در مراحل مختلف مورد توجه قرار می گیرد. وی اضافه کرد: علاوه بر این، تولیدات موسسه رازی در محدوده کیفی قابل قبول و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شود تا سلامت مصرف کنندگان به مخاطره نیفتد. قائم مقام معاونت تضمین کیفیت موسسه رازی تولید نوع جدید واکسن تب برفکی را نمونه ای از تلاش محققان این موسسه برای بهبود کیفیت تولیدات برشمرد و گفت: در این واکسن که از 3 پی دی 50 به 6 پی دی 50 ارتقا یافته، سطح ایمنی زایی و اثربخشی واکسن بیشتر شده است. وی با اشاره به اینکه ابتلای دام به بیماری تب برفکی خسارات اقتصادی فراوانی را به دامدار تحمیل می کند ابراز امیدواری کرد با واکسیناسیون دام ها با واکسن ارتقا یافته تب برفکی و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه این بیماری نیز در کشور کنترل شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود