14 بهمن 1394
شماره خبر: 157908

البرز باید الگوئی برای دیگر مراکز فرهنگ و هنر کشور باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز باید الگوئی برای دیگر مراکز فرهنگ و هنر کشور باشد


رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کشور، مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر البرز را یکی از بهترین ها در کشور دانست و گفت: این مرکز باید الگوئی برای دیگر مراکز فرهگ و هنر کشور باشد.
محمد سلطانی فر همزمان با دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در آئین گشایش دستاوردهای فرهنگی هنری دانشجویان مرکز آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان البرز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مرکز توانسته بهترین فضاها را برای فعالیت دانشجویان اختصاص دهد. وی اظهار داشت: این مرکز باید با راه اندازی استارت آپ های مختلف توانمندی های دانشجویان این مرکز را به منصه ظهور بگذارد تا بتواند در نهایت برای تولیدکنندگان آثار تولید درآمد کند. بسیاری، استارت آپ را فرهنگ نوینی برای اندیشه های نو و خلافیت برفراز ایده های موجود می دانند که هدف از آن برطرف کردن مشکلات موجود در نقاط کلیدی است که به عنوان پاشنه ی آشیل راه حل های موجود شناخته می شوند. وی گفت: تا صاحبان اثر نتوانند تولیدات خود را به فضای اقتصادی نزدیک کنند، نمی توانند رشد کنند و ارزش کار خود را نیز نمی توانند درک کنند، از طرفی دیگر ما مطمئن هستیم که افراد زیادی هستند که می توانند این فضاها را بخرند و به آن نیاز دارند.سلطانی فر بیان داشت: ظرفیت راه اندازی استارت آپ در استان وجود دارد در حالیکه استارت آپ های مختلفی نیز در خارج از این استان وجود دارد که تولیدکنندگان آثار می توانند در آن شرکت کنند که برای حضور در این فضا بایستی این مرکز، واحد استانی و مرکز تهران امکانات حضور آنان را ایجاد کند. وی با تاکید بر اینکه در آینده ای نزدیک شاهد شکل گیری این استارت آپ ها در سراسر کشور خواهیم بود، افزود: علاقمندان به تحصیل در این مراکز فرهنگی هنری به سه گروه تقسیم می شوند که نخستین گروه افراد شاغلی هستند که برای ارتقای مدرک تحصیلی خود اقدام به ادامه تحصیل کرده اند که حدود 45 درصد کل دانشجویان این مراکز در کشور را تشکیل می دهند.
رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کشور دومین گروه را افرادی دانست که به امید کاریابی به این مراکز می آیند تا با اشتغال در این رشته ها بتوانند شغلی پیدا کنند و گروه سوم را افرادی عنوان کرد که فقط صرف علاقه خود به هنر به تحصیل در رشته های فرهنگی هنری می پردازند. وی یکی از دلایل موفقیت مرکز فرهنگ و هنر استان البرز را نگاه بسیار باز رئیس مرکز علمی کاربردی استان دانست و گفت: اگر حمایت های ایشان نبود، 23 رشته فرهنگی هنری در این مرکز راه اندازی نمی شد.
روابط عمومی، هنر است
سلطانی فر در خصوص جایگاه رشته تحصیلی روابط عمومی و اهمیت آن، بیان داشت: من سال ها در حوزه روابط عمومی کار کرده ام و آثار زیادی در این حوزه دارم و معتقد هستم روابط عمومی یکی از رشته های شغل آفرین است و معتقد هستم که روابط عمومی، هنر است. وی روابط عمومی را هنر هشتم دانست و گفت: به هیچ عنوان نباید آن را از هنر جدا کرد و یکی از زیباترین مشاغل است.
جای رشته موسیقی در البرز خالی بود
رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کشور با اشاره به راه اندازی رشته تحصیلی موسیقی در این مرکز فرهنگ و هنر، تصریح کرد: رشته موسیقی برای نخستین بار در سطح مراکز آموزشی فرهنگ و هنر کشور در این استان راه اندازی شده که جای آن در البرز بخصوص در شهر 72 ملت کرج خالی بود. وی افزود: موسیقی بایستی به واسطه این رشته تحصیلی از زیرزمین به بالا بیاید زیرا ظرفیت هایی همچون وجود اقوام مختلف در کرج است که هر کدام از این اقوام می توانند در این مرکز با این هنر، فرهنگ خود را به منصه ظهور بگذارند. در سراسر کشور 101 مرکز آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر با حدود 168 رشته تحصیلی و 340 کد رشته و نزدیک به 270 تک پودمان و 86 هزار دانشجو مشغول فعالیت هستند. نمایشگاه دستاوردهای هنری دانشجویان مرکز آموزشی فرهنگ و هنر البرز با بیش از 200 اثر دانشجویان در رشته های عکاسی، طراحی لباس، گرافیک و معماری تا 15 بهمن ماه آماده بازدید علاقمندان است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود