14 بهمن 1394
شماره خبر: 157963

حفظ و پاسداری از ارکان اصلی انقلاب شرط اصلی تداوم آن است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حفظ و پاسداری از ارکان اصلی انقلاب شرط اصلی تداوم آن است


رئیس بسیج دانشجوئی دانشگاه های استان البرز یکی از شروط اصلی تداوم انقلاب اسلامی را حفظ و پاسداری از ارکان اصلی آن دانست.
سعید بهرامی انقلاب اسلامی را یکی از موهبت های الهی دانست که در فضای دو قطبی شرق و غرب همچون انفجار نوری بود که در دل های مسلمانان جهان ایجاد کرد. وی انقلاب اسلامی رامعجزه قرن دانست، زیرامنجربه برچیده شدن 2500 ساله شاهنشاهی و فروریختن ابهت ابرقدرت ها شد. وی انقلاب اسلامی را دلیل عزت و عظمت ملت ایران عنوان کرد و اظهار داشت: ادامه روند انقلاب و حفظ دستاوردهای آن موضوع بسیار مهمی است زیرا انقلاب کردن راحت است ولی حفظ آن کار خیلی سختی است. بهرامی گفت: مراجع دانشگاهی، جوانان و ملت برای اینکه در زمینه تداوم انقلاب اسلامی سربلند باشند باید شروط تداوم انقلاب را بدانند که شروط تداوم رکن هایی دارد که باعث پیروزی انقلاب شد. وی اولین رکن انقلاب اسلامی را بر محور اسلام بودن دانست که امام (ره) با تمسک به اسلام ناب این انقلاب را رهبری کردند و دومین رکن انقلاب اسلامی نیز موضوع رهبری و ولایت فقیه بود که اگر نبود به هیچ وجه انقلاب به پیروزی نمی رسد. رئیس بسیج دانشجوئی استان البرز سومین رکن مردم عنوان کرد و افزود: مردم دور ولایت گرد آمدند و با مشت های گره کرده و با التزام و وحدت باعث پیروزی انقلاب شدند. وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های دیگر یک تفاوت اساسی دارد و آن هم ماهیت آرمان خواهی و الهام بخشی این انقلاب است که هدف آن فقط درون کشور ایران نیست لذا این انتظار می رود که ملت ایران با سربلندی یک الگوی واقعی باشند برای تمام مستضعفان و مسلمانان جهان تا در مقابل استکبار و ابرقدرت قد علم کنند و خودشان را از یوغ آن ها نجات دهند. بهرامی اضافه کرد: شعار محوری دهه فجر امسال بر همین اساس تحت عنوان 'تداوم اقتدار و عزت اسلامی در پرتو ولایت مداری و همدلی و همزبانی همه ی آحاد مردم ' تعیین شده که در بدنه دانشجوئی و دانشگاهی پررنگتر می شود و محورهای گفتمان انقلاب اسلامی بر همین اساس شکل می گیرد.
وی به برگزاری برنامه های مختلف در حوزه دانشجوئی اشاره کرد و گفت: بازخوانی اصول حضرت امام (ره) و شناخت تحریف خط امام که متاسفانه این تهدید جدی است و می بینیم دشمنان در تلاش هستند خط امام را تحریف کنند و آن را به مردم غیرواقعی معرفی کنند. رئیس بسیج دانشجوئی استان البرز موضوع دوم برنامه های دهه فجر را محورهای گفتمان سازی تبیین استکبارستیزی و نقش آمریکا در جنایات قبل و بعد از انقلاب برعلیه ملت ایران عنون کرد و افزود: روشن سازی موضوع استمرار دشمنی آمریکا برای دانشجویان است. وی با تاکید بر اینکه بایستی مردم و بالاخص جوانان هوشیار باشند، بیان داشت: درست است دولت زحماتی در توافق هسته ای و برجام کشید ولی دشمنی آمریکا همچنان استمرار ادامه دارد و چیزی از دشمنی آن ها کم نشده و آمریکای اوایل انقلاب آمریکای فعلی است و آمریکای فعلی همان آمریکای اوایل انقلاب است.بهرامی محور سوم فعالیت های دانشگاه ها را تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با تاکی د بر اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: دشمن تلاش می کند دستاوردهای انقلاب اسلامی را در ذهن مردم و جوانان کمرنگ کند و ما باید به آن دستاوردها بپردازیم و آن ها را معرفی کنیم. وی افزود: حفظ روحیه استکبار ستیزی و حفظ شعار مرگ بر آمریکا در مردم موضوع بعدی است و نباید بر آن باور باشیم که با توافقات انجام شده و لغو برخی از تحریم ها ، استکبار با ما رفیق شده و دلش برای ما سوخته، چنین نیست و باید این روحیه در مردم حفظ شود و اگر غفلت شود آسیب های جبران ناپذیری خواهیم خورد. این مقام مسئول، موضوع بعدی را پرداختن به دیدگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: آنان به عنوان محوریت انقلاب اسلامی هستند که باید از راهنمایی آن ها بهره مند شویم تا خدائی ناکرده از ریل انقلاب اسلامی خارج نشویم. وی گفت: آنچه که اکنون در عرصه انتخابات مهم است این است که مردم و جوانان ما با شناخت گفتمان انقلاب اسلامی و شناخت گفتمان حضرت امام افرادی را به مجلس بفرستند که طرفدار این گفتمان باشند و خدائی ناکرده طوری عمل نشود که دشمن مردم و نظام را خوشحال کند. بهرامی یادآور شد: در دانشگاه ها در ایام دهه فجر برنامه هائی همچون برگزاری جشن انقلاب در تعدادی از دانشگاه ها، اجرای نمایش توسط گروه های هنری از جمله اجرای تئاتر 'سه حادثه در ظهر' در دانشگاه ها که هر روز در یک دانشگاه برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: همچنین از سخنرانان انقلابی بخصوص زندانیان سیاسی دوران قبل از انقلاب برای تبیین انقلاب اسلامی دعوت شده و دوره آموزشی 'آموزش خط امام' برگزار می شود تا دانشجویان با دیدگاه ها و خط امام آشنا شوند. رئیس بسیج دانشجوئی دانشگاه های استان البرز برگزاری نشست تشکیلاتی با اعضا و شورای بسیج دانشجوئی در روز 19 بهمن را یکی دیگر از این برنامه ها دانست و افزود: در این ایام نشریات، بروشورهای دانشجوئی، سایت ها و وبلاگ ها مطالبی با موضوع انقلاب اسلامی تولید می کنند .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود