19 بهمن 1394
شماره خبر: 158253

معاون وزیر تعاون: 100 هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

معاون وزیر تعاون: 100 هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد


معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعاونی ها یکی از بهترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در دوران پسابرجام است، گفت: 100 هزار واحد تعاونی با گرایش های مختلف در کشور فعال است.
سید حمیدکلانتری در همایش تجلیل ازکارآفرینان برتر استان البرز در کرج، افزود: باید با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی بیشتر بستر مناسبی را برای ایجاد تعاونی های بیشتر و بزرگ تر ایجاد کرد. وی خاطرنشان کرد: در ایجاد و توسعه تعاونی ها اگر چنانچه منابع خرد جمع شود و تبدیل به یک سرمایه بزرگتر شود، باعث توسعه اشتغال هم خواهد شد. کلانتری اضافه کرد: توسعه تعاونی ها باعث اشتغال، توسعه پایدار و توسعه کارآفرینی، صنعت، توزیع خدمات نیز خواهد شد. وی بر مشارکت ظرفیت های مالی، صندوق کارآفرینی امید، صندوق های ضمانت بانکی به عنوان چرخه های محرک در تقویت تعاونی ها تاکید کرد و اظهار داشت: ما سخت ترین کارها را در کشور انجام داده ایم و به طور قطع می توانیم مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی را نیز حل کنیم.وی وحدت، تدبیر و برنامه ریزی صحیح را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: این رموز امروز در برجام نیز موفقیت بزرگی را نصیب کشور کرد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مسئولان از پایین ترین تا بالاترین رده باید به دور فعالیت های گروهی و جناحی، با تقویت روحیه تعاون کار جمعی را گسترش دهند. وی گفت: در پسابرجام باید با پیگیری، جدیت، تدبیر و پشتکار که ازمهمترین اقدامات در بازار کسب و کار محسوب می شوند، بروکراسی را باید محدود، دولت را کوچک و همچنین قوانین دست و پاگیر را برداشت. کلانتری ادامه داد: کارافرین نباید با یک کفش آهنین دنبال مجوز باشند. راه گرفتن مجوز و امکانات باید باز باشد و در کنار آن باید به سرمایه مردم نیز متکی بود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنچه موجب شد ما در برجام پیروز شویم روحیه ای بود که در دوران انقلاب اسلامی کسب کرده بودیم و با وجوه اشتراک این دو وجه توانستیم به این موفقیت دست پیدا کنیم. کلانتری افزود: آنچه که باعث پیروزی ما در برجام شد تلاش، کوشش و تدبیر مسئولان و دستگاه دیپلماسی بود که با قدرت در مقابل شش قدرت جهان قرار گرفتند و موفق شدند. وی در ادامه حل مشکلات واحدهای تولیدی را از اولویت ها برشمرد و گفت: در پسابرجام با موفقیت، پشتکار و همکاری جلو رفتیم و اساسی ترین کار امروز هم کارآفرینی با ایجاد فضای با نشاط کسب وکار است.
کلانتری افزود: ایجاد اشتغال در تعاونی ها یک سوم دیگر شغل ها در کشور هزینه دارد، پس باید برای توسعه آن ازظرفیت های مختلف استفاده کرد. وی اظهارکرد: هم اکنون هیات های متعددی خارجی وارد کشور می شوند، ما نباید با میوه و شیرینی از آن ها پذیرایی کنیم بلکه باید با ارائه پروژه ها وایده های های خود پذیرای آنان باشیم و ازسرمایه های ایرانی های خارج ازکشور نیز استفاده کنیم. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بستر کار در کشور فراوان است که می توان با کارآفرینی در مسیر توسعه اقتصادی گام برداشت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود