19 بهمن 1394
شماره خبر: 158273

البرزیهای نیکوکار 30 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرزیهای نیکوکار 30 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند


ميزان پرداختي زكات ، نیکوکاران استان البرز در ده ماهه اول سالجاری در بخشهای زکات محصول و زکات مستحبی رقمی معادل 30 میلیارد ریال بوده است.
به گزارش روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني (ره) استان البرز ، علي سالاركيا مدير كل کمیته امداد استان ضمن بيان اين خبر و با اشاره به اهميت پرداخت زكات اظهار داشت : شصت درصد زکات جمع آوری شده برای رفع نیاز نیازمندان و محرومان و الباقی برای عمران و آبادانی و در راستای امور عام المنفعه مصرف می شود . وي تصريح كرد : به فضل خدا و به یاری مردم عزیز ، گام‌هاي موثري در راستاي تقويت اين فريضه الهي در استان البرز برداشته شده و در این بین ، مشارکت صاحبان واحد های صنفی میادین بزرگ عرضه کالا از جمله بازار میوه و تره بار کرج ، بازار بنک داران ولیعصر (عج) و بازار روز انقلاب در پرداخت زکات مستحبی ، از جمله این موارد است . این مسوول با ذکر این نکته که بخشی از زکات دریافتی در قالب کالا تحویل میشود ، گفت : سهم عمده رقم فوق مربوط به زکات مستحبی می باشد . وي ، پرداخت زكات را يكي از واجبات بسيار مهم دين مبين اسلام عنوان كرد و ياد آور شد : يكي از مسايل مهمي كه در شرایط کنونی بايد به آن پرداخت موضوع احياي زكات واجب و مستحبی است . سالاركيا خاطرنشان كرد : اين نهاد در راستاي احياء سنت و واجب الهي با كسب اجازه از ولي امر مسلمين و مراجع عظام تقليد ، نسبت به جمع‌آوري زكات مردم مسلمان و توزيع آن بين اقشار محروم جامعه اقدام می نماید . مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان البرز گفت : تبليغات زكات ، ديدارهاي چهره به چهره با كشاورزان و دامداران توسط مبلغين و روحانيون ، تشكيل ستاد زكات ، برگزاري نشست هاي جمعي در مساجد در خصوص اهميت پرداخت زكات در مناسبت هاي مختلف از جمله اقداماتي است كه براي ترويج و احياي فرهنگ پرداخت زكات در استان البرز و شهرستان هاي اين استان انجام شده است .
سالاركيا ضمن تقدير از فعاليت مبلغين زكات بيان كرد : فعاليت مبلغين زكات و روحانيون در مناطق مختلف استان البرز نقش زيادي در توسعه فرهنگ زكات داشته است

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود