20 بهمن 1394
شماره خبر: 158374

بیشترین مطالبات بیمه‌ای البرز در حوزه اتومبیل و درمان است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بیشترین مطالبات بیمه‌ای البرز در حوزه اتومبیل و درمان است


مدیرعامل بیمه ایران در استان البرز گفت: بیشترین مطالبات بیمه ای البرز در حوزه اتومبیل و درمان است.
رضا احسانی مقدم در نشست خبری مدیران دستگاه های تابعه امور اقتصاد و دارایی استان البرز، اظهار کرد: شرکت سهامی بیمه ایران بنابر تصمیم و دستور رهبر معطم انقلاب هم اکنون تنها بیمه گر دولتی است که ۳۳۰ شعبه و ۱۲ هزار نمایندگی در کل کشور دارد، در استان البرز نیز یک واحد مرکزی در کرج، یک شعبه مستقل در هشتگرد و دو واحد خسارتی در کرج و فردیس دارد که البته به دلیل نوپا بودن بحث استانی البرز، این ساختار همچنان دارای نواقصی است. احسانی مقدم عمده دغدغه البرزی ها را در حوزه خسارت اتومبیل و درمان برشمرد و گفت: بیمه ایران در البرز طی ۱۰ ماه گذشته بیش از هزار و ۹۳۵ پرونده خسارت جانی، ۸۲ پرونده خسارت حوادث رانندگی و ۱۰۸ پرونده مرتبط با صندوق تامین خسارت جانی بیمه مرکزی تشکیل داده است که رقم خسارات جانی ۴۷۱ میلیارد ریال برآرود شده، همچنین در حوزه درمان ۸۱ هزار پرونده با هزینه ای بالغ بر ۳۱۷ میلیارد ریال تشکیل شده است. وی ادامه داد: متاسفانه برغم پوشش تمام رشته های بیمه ای، بیشترین مطالبات در استان و حتی کشور مربوط به خسارات اتومبیل و درمان است که در این راستا باید فرهنگسازی صورت گیرد، ما بدنبال افزایش ضریب نفوذ فرهنگ بیمه در جامعه هستیم، در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در کشور یک درصد و در استان البرز بسیار پایین تر است.
بروکراسی اداری بیمه ایران با تاسیس سیستم «سدا» حذف می شود
مدیرعامل بیمه ایران در استان البرز متذکر شد: در بخش درمان تلاش داریم به سوی حذف بروکراسی اداری و چالش رفت و آمدی مردم حرکت کنیم که این مهم از طریق نصب و راه اندازی سیستم (سَدا) به معنای سیستم الکترونیک مستقر در مراجع درمانی محقق ی شود که نیازی به مراجعه و دریافت معرفی نامه از سوی بیمار ندارد. احسانی مقدم افزود: یکی دیگر از سیاستهای کلی ما در تعمل پویا با نهادها و سازمانهای زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی و سازمانهای مرتبط با امر بیمه از جمله نهادهای قضایی خلاصه می شود، به عنوان مثال در صدد تسهیل امور مردم در رفت و آمد به نهاد قضایی برای دریافت خسارات و حذف مراحل زائد هستیم که در این راستا افرادی در نهادهای قضایی مستقر شده اند.
واحد خسارتی مکانیزه در البرز افتتاح می شود
وی ضمن گلایه از استقرار دفتار اصلی و نمایندگی بسیاری از شرکتهای بیمه در تهران بیان کرد: این درحالیست که سرویس دهی در استان البرز صورت می گیرد اما محاسبه عملکرد و وصول درآمدها در تهران صورت می گیرد و این مقوله خود بر بالانس درآمد و هزینه ها تاثیر نامطلوب دارد. مدیرعامل بیمه ایران در استان البرز از تاسیس واحد خسارتی مکانیزه در این استان خبر داد و گفت: مراحل مقدماتی و اخذ مجوز این طرح در دست اجرا است.
۹ میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی به البرزی ها پرداخت شد
در ادامه معاون اعتباری بانک ملی نمایندگی البرز نیز عنوان کرد: طی سالجاری ۱۹۵ مورد از سوی اداراتی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی و ... جهت مشاغل خانگی به این مرکز معرفی شده اند که در مجموع ۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در قالب وام و تسهیلات پرداخت شده است. جلالی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز حدود ۴۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفته بود که ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون آن پرداخت شده و برای اداره کل بهزیستی نیز از ۷۰ میلیارد، چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون آن به منظور حمایت از اقشار کم درامد و اشتغالزایی پرداخت شده است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود