5 اسفند 1394
شماره خبر: 159338

کنگره انتریک پاتوژن کرج از عهده بخش «بین المللی» بر نیامد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کنگره انتریک پاتوژن کرج از عهده بخش «بین المللی» بر نیامد


چهارمین کنگره ملی و اولین کنگره بین المللی انتریک پاتوژن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و موسسه سرم سازی رازی در حالی برگزار شد که دست اندرکاران از عهده بخش بین الملل برنیامدند.
چهارمین کنگره ملی و اولین کنگره بین المللی انتریک پاتوژن صبح چهارشنبه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در محل این موسسه آغاز بکار کرد.
در این همایش سه روزه که از امروز تا هفتم اسفندماه جاری ادامه دارد، اساتید برجسته حوزه بیماری های سیستم گوارش و روده انسان از دانشگاه های علوم پزشکی کشور و محققانی از سه کشور سوئد، سوئیس و استرالیا حضور دارند، البته سه دوره پیشین این کنگره به صورت ملی برگزار شد و امسال اولین سالی است که در سطح بین الملل و با حضور مهمانان خارجی برگزار می شود. اما برغم تلاش دست اندرکاران، این همایش خالی از حاشیه نبود، از صندلی خالی رئیس موسسه رازی (به دلیل سفر پیش بینی نشده) و ناهماهنگی و سردرگمی حضار در دو راهی فرستادن صلوات یا تشویق با دست که بگذریم، بحث بین المللی این کنگره پیش می آید. عدم تسلط برخی سخنرانان به زبان انگلیسی و پافشاری آنها برای سخنرانی دو زبانه یکی از نقاط ضعف این مراسم بود تا جایی که مجری مراسم پس از سخنرانی یکی از مسئولان به تصحیح برخی اصطلاحات پرداخت تا مهمانان خارجی دچار گمراهی نشوند. برغم حضور مهمانان خارجی تمامی کلیپ های کنگره به زبان فارسی و حتی بدون زیرنویس انگلیسی پخش شد تا بر سردرگمی و تعجب مهمانان بین المللی بیافزاید. صندلی های سالن نیز با حضور دانشجویان همچنان نیمه خالی باقیمانده مانده بود. این کنگره از امروز تا هفتم اسفندماه جاری ادامه دارد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود