10 اسفند 1394
شماره خبر: 159532

آئین گرامیداشت شهید مدافع حرم در هشتگرد برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آئین گرامیداشت شهید مدافع حرم در هشتگرد برگزار شد


آئین بزرگداشت شهید مدافع حرم مهدی قاسمی عصر یکشنبه با حضور فرماندار، امام جمعه ساوجبلاغ، فرماندهان انتظامی و نظامی، مدیران، خانواده های معظم شهدا، بسجیان و جمع زیادی از مردم در مصلی بزرگ هشتگرد برگزار شد.
فرمانده سپاه استان البرز در این آئین، گفت: امروز به برکت خون پاک شهدا و ولایت در کنار امنیت، در دنیا از عزت نیز برخورداریم و این عزت باعث شده است که ابرقدرت های جهان در برابر ملت ایران سر خم کنند. سردار استاد حسینی افزود: جنگ های نیابتی که هم اکنون در کشورهای سوریه وعراق شروع شده، توسط عربستان هدایت می شود و این کشور نیز خودش دست پرورده آمریکای جنایتکار است، اگر ما در زمان کنونی به سوریه کمک نکنیم، در آینده نزدیک خاکریز دشمن به کشور ما نزدیک می شود. وی افزود: گروه های تکفیری با برپا کردن شعله های جنگ در منطقه در حال خدمت به استکبار جهانی و رژیم غاصب و کودک کش اسراییل هستند. فرمانده سپاه استان البرز افزود : آنچه که اکنون باید ملت ایران برای حمایت از مردم مظلوم سوریه انجام دهند، جمع آوری و انتقال ‎کمک های نقدی و غیرنقدی به مردم ستمدیده این کشور است، باید قدر نعمت ولایت و امنیت را در عمل نشان دهیم وبا رزمندگان جبهه مقاومت در تثبیت امنیت پایدار کشور بکوشیم. سردار استاد حسینی در ادامه با اشاره به اینکه حیا یکی از اصلی ترین ویژگی های شهید مدافع حرم مهدی قاسمی بود، اضافه کرد: ضروری است بدانیم که در مقابل چه کسانی برای رسیدن به چه جایگاهی ایستاده و می جنگیم در این صورت می توانیم بگوییم برای جنگ های پیش رو آماده هستیم. فرمانده سپاه پاسداران استان البرزتاکید کرد: دشمنان اسلام دریافته اند که ملت شریف ایران برای پاسداری از دین جانفشانی می کنند.همسر شهید قاسمی هم در سخنانی از حضور مردم که به صورت با شکوه در مراسم یادواره شهید مهدی حضور یافته بودند، قدردانی کرد. وی گفت وقتی شور و هیجان مهدی را دیدم نتوانستم مانع رفتنش بشوم و او به آرزویش رسید به چیزی که در دلش مانده بود و افسوس آن را می خورد. همسر شهید ادامه داد: مهدی اشتیاق فراوانی برای رفتن داشت و وقتی با خانواده صحبت کرد توانست مارا قانع کند که حضورش نیاز است و همسرم فدایی خانم زینب (س) شد. وی با بیان اینکه حراست از حریم ولایت و دفاع از حرم اهل بیت (ع) به همه نسل های انقلاب اسلامی مرتبط است، گفت: با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی و برآمدن نسل سوم این انقلاب که هیچ یک از روزهای ابتدایی شکوفایی انقلاب و جنگ را درک نکرده اند، اما اکنون همین نسل جوان همانند پدران خود فدایی دین و راه خداوند هستند و جان برکف از حریم ولایت، دفاع و ایثارگری می کنند.
در این آئین شاعران و مداحان اهل بیت (ع) در وصف مدافعان حرم اهل بیت(ع) برنامه اجرا کردند. شهید مهدی قاسمی از فرماندهان موفق یکی از نواحی سپاه در ساوجبلاغ بود و در حسن اخلاق و شجاعت زبانزد بسیجیان و مردم شهر هشتگرد بود ، که چندی پیش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با گروه های تکفیری به سوریه اعزام شد و در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مبارزه با نیروهای داعش به شهادت رسید.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود