15 اسفند 1394
شماره خبر: 159832

بسته‌های فرهنگی جدید به دانشجویان اعزامی به راهیان نور ارائه می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بسته‌های فرهنگی جدید به دانشجویان اعزامی به راهیان نور ارائه می‌شود


رئیس بسیج دانشجویی البرز با بیان اینکه بسته‌های فرهنگی جدید به دانشجویان اعزامی به راهیان نور ارائه می‌شود، گفت: امسال کادر تئاتر دفاع مقدس به همراه تمامی کاروان‌ها برای اجرای تئاتر در اتوبوس، محل اسکان و محل‌های یادمان اعزام می‌شود.
سعید بهرامی با اشاره به محتوای فرهنگی در اردوهای راهیان نور دانشجویان اظهار داشت: به طور معمول مسئولان به سبب مشغول شدن به نحوه اجرای اردو از مسئله مهم فرهنگی آن باز می‌مانند. وی با بیان اینکه در 2 ماه گذشته برنامه‌ای تحت عنوان توانمندسازی در کرج به مدت سه روز برگزار شد، افزود: در این دوره افرادی برای اجرای محتوای فرهنگی غنی برای اردوی راهیان نور آموزش دیدند.
رئیس بسیج دانشجویی البرز با اشاره به اینکه در این دوره نزدیک به 80نفر آموزش دیده‌اند، گفت: محتوای فرهنگی راهیان‌نور با هدف کادرسازی از بین دانشجویان برای نظام جمهوری اسلامی اجرا می‌شود.
بهرامی با اشاره به اینکه بسته فرهنگی در نظر گرفته شده برای دانشجویان اعزامی به راهیان‌نور با روال سال‌های قبل متفاوت است، افزود: امسال کادر تئاتر دفاع‌مقدس به‌همراه تمامی کاروان‌ها برای اجرای تئاتر در اتوبوس، محل اسکان و محل‌های یادمان اعزام می‌شود. وی با بیان اینکه این طرح در سال گذشته به‌صورت محدود اجرا شده است، گفت: امسال این طرح به‌طور فراگیر در تمامی کاروان‌ها اجرا می‌شود که با توجه به تجربه قبلی اجرای آن تاثیرات خوبی را به همراه دارد. رئیس بسیج دانشجویی البرز با اشاره به اینکه در سال‌های قبل با کمبود تعداد راوی و روحانی در اردوی راهیان نور مواجه بودیم، افزود: در سال جاری در مورد تعداد راویان با مشکلی روبه‌رو نیستیم و جلسه‌ای نیز برای توجیه برخی از موارد با آن‌ها برگزار شده است. بهرامی گفت: در این جلسه از راویان خواسته شد که بحث‌های آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس، مسائل سیاسی، ولایت‌پذیری، مسئله نفوذ و سبک زندگی را به اتفاق دانشجویان مورد بررسی قرار بدهند. وی با اشاره به اینکه انسجام خوب فرهنگی در حال رخ دادن است، افزود: در منطقه، رزمایشی به صورت متمرکز در شلمچه توسط سپاه استانی برگزار می‌شود و دانشجویان نیز در آن شرکت می‌کنند. رئیس بسیج دانشجویی البرز با بیان اینکه برنامه‌ای به صورت متمرکز توسط سازمان بسیج دانشجویان اجرا می‌شود، گفت: در این طرح راویان مطرح کشوری که برخی از این افراد از مسئولان نظام نیز هستند، در مناطق مستقر هستند. وی با اشاره به اینکه در هر دوره بین 8 تا 10 اتوبوس برای اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شود، افزود: در تمامی اتوبوس‌ها راوی حضور دارد که در بین آن‌ها برای خواهران، راوی خانم نیز اعزام می‌شود. بهرامی با بیان اینکه در این کاروان‌ها نیز خواهران طلبه اعزام می‌شوند، گفت: در بین دانشجویان مبلغین برای پاسخگویی به مسائل شرعی در کنار دانشجویان حضور دارند.



منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود