22 اسفند 1394
شماره خبر: 160210

اجرای سوگواره یاس نبوی در 25 بقعه شاخص استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجرای سوگواره یاس نبوی در 25 بقعه شاخص استان البرز


مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از اجرای سوگواره یاس نبوی در 25 بقعه و آستان مقدس امامزاده استان خبرداد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی روز شنبه در جمع خبرنگاران به ارائه برنامه های شاخص این اداره کل برای ایام شهادت حضرت زهرا (س) پرداخت و افزود: سوگواره یاس نبوی در امامزادگان به منظور تکریم مقام والا و شاخص این بانوی بزرگوار اسلام به مدت پنج روز برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه این سوگواره از 20 اسفندماه آغاز شده، گفت: برپائی خیمه های معرفت با حضور مبلغین، اجرای مراسم شب شهادت، ویژه برنامه عزاداری در صبح سالروز شهادت آن بانوی بزرگوار با حضور دسته های عزاداری، مراسم عزدارای رهروان یاس با حضور بانوان و شام غریبان شهادت از جمله برنامه های سوگواره یاس نبوی است. صالحی همچنین قرائت خطبه فدکیه و زیارت نامه حضرت زهرا (س) و مراسم عزاداری سادات در بقاع شاخص را از دیگر این برنامه ها برشمرد. وی در بخشی از سخنان خود به بیان شخصیت والای بی بی دوعالم پرداخت و افزود: یکی از بزرگترین برجستگی های زندگی این بانو بحث دفاع از امام زمانش و ولایت بود که ولی زمانش را تنها نگذاشت و جان عزیزش را برای امام زمانش فدا کرد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) با اینکه یک بزرگ زاده و فرزند پیامبر (ص) بود ولی هیچ زمانی از این موقعیت استفاده نکرد ولی زمانی که درک کرد که اصل امامت و ولایت به خطر افتاده همه داشته هایش را که مهمترین آن جانش بود را به میان آورد و جانش را برای دین داد.
برگزاری نمایشگاه بزرگ سبک زندگی اسلامی در امامزاده طاهر (ع)
وی در ادامه به اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با ایام نوروز در آستان مقدس امامزادگان اشاره کرد و گفت: ایام نوروز از بانشاط ترین ایام سال برای هر ایرانی است و ما در صدد هستیم با اجرای این طرح جشن معنوی در کنار امامزادگان برگزار کنیم. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: آغاز این طرح با برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری با عنوان 'سبک زندگی اسلامی' است که در صحن امامزاده طاهر (ع) در فضائی به مساحت دو هزارو400 متر مربع دایر می شود. وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از جمعه 28 اسفند شروع به کار می کند، افزود: این نمایشگاه دارای غرفه های متعددی همچون غرفه های کودک، دختران، پسران، خانواده، شهرک ترافیک، کوچه های سنتی و فضای بازی است. صالحی تاکید کرد: سبک زندگی اسلامی یک لفظ نیست بلکه خیلی معنا پشت آن نهفته است و اسلام برای همه ی موارد زندگی برنامه دارد و زندگی یک مسلمان می تواند زیبایی های فراوانی داشته باشد. وی برگزاری ویژه برنامه تحویل سال، برپائی خیمه های معرفت، ارائه خدمات رفاهی، ایستگاه های سلامت، جشن میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)، خیمه های حجاب و ایستگاه های همه واقف باشیم را از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری در امامزادگان شاخص استان برشمرد.
آستان مقدس امامزادگان بهتر فضا برای ماندگاری مسافران در استان است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به بیان ویژگی های استان پرداخت و گفت: البرز در چهار راه اصلی کشور قرار دارد و باید بیشتر از آنچه که انجام می دهیم برای خدمت رسانی به استان تلاش کنیم.وی افزود: کرج هدف مسافران نیست ولی می توانیم با تلاش بیشتر فضا را برای ماندگاری مسافران فراهم کنیم که یکی از راه های آن معرفی امامزادگان و پتانسیل های آن ها است. صالحی تاکید کرد: آستان مقدس امامزادگان بیشترین استعداد را برای ماندگاری مسافران در استان دارند. استان البرز دارای حدود یکصد بقعه متبرکه وامامزاده است که حدود 25 بقعه آن شاخص می باشد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود