18 فروردین 1395
شماره خبر: 160722

ثبت نام سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در ساوجبلاغ آغاز شد‎

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ثبت نام سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در ساوجبلاغ آغاز شد‎


حجت الاسلام و المسلمین محسن سراغی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ از اجرای سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم بالای 18 سال در این شهرستان خبر داد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ گفت : برگزاری (( مسابقات قرآنی )) از جمله برنامه های دیرپایی است که در حوزه ترویج فعالیتهای قرآنی در کشور و با هدف فراهم آوردن زمینه ای جهت انس پیش از پیش با مصحف شریف وانسان ساز قرآن کریم و مفاهیم تعالی بخش و همچنین نثر و بسط فضای معنوی عطرآگین قرآن در محیط جامعه همواره مورد اهتمام متصدیان و مسئولین فرهنگی بوده است. سازمان اوقاف و امور خیریه ، به عنوان متولی برگزاری مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم در کشور ، با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ، سهم بسزایی در ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم در بین اقشار مختلف جامعه دارد. از این رو با آسیب شناسی مستمر از مسابقات قرآنی در مراحل مختلف شهرستانی ، استانی و کشوری و در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف سال پیش ، نسبت به برنامه ریزی و برگزاری مطلوب مسابقات قرآن کریم در سال 1395 اقدام نموده است. سراغی در باره زمان بندی اجرایی مسابقات گفت: -ثبت نام مسابقات مرحله شهرستانی از مورخ 14/1/95 الی 20/2/95 صورت می پذیرد. -برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی خواهران و برادران نیز در تاریخ های 3/3/95 و 4/3/95 از ساعت 13 در مجتمع مهر و سمیه برگزار خواهد شد . ایشان همچنین درباره رشته های مسابقات گفت:
- حفظ ( حفظ 5 جزء تا مرحله استانی ، حفظ 10 جزء و 20 جزء تا مرحله کشوری،حفظ کل خواهران تا مرحله کشوری و برادران تا مرحله بین المللی ) ، قرائت تحقیق (خواهران تا مرحله کشوری و برادران تا مرحله بین المللی) ، قرائت ترتیل( خواهران تا مرحله کشوری و برادران تا مرحله بین المللی) ، معارف (تامرحله کشوری) ، دعاخوانی( تامرحله کشوری) ، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم( تا مرحله کشوری) ، اذان و ابتهال ( ویژه برادران و تا مرحله کشوری) ازجمله رشته های این مسابقات خواهد بود. همچنین مسابقات معارف قرآن کریم به شرح ذیل خواهد بود :
-مرحله شهرستانی : تفسیر سوره یونس براساس تفسیر نمونه
-مرحله استانی : تفسیر سوره های یونس و هود تفسیر نمونه
-مرحله کشوری : تفسیر سوره های یونس و هود تفسیر نمونه و تفسیر المیزان
سراغی درباره شرایط شرکت کنندگان در مسابقات گفت :
- رده سنی 18 سال به بالا ( متولدین 1/1/77 به قبل ) ، سکونت در شهرستان
محل برگزاری مسابقه از جمله شرایط آغازین در این دوره از مسابقات خواهد بود.حجت الاسلام سراغی در آخر در مورد شیوه های ثبت نام در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت : متسابقین محترم می توانند از طریق یکی از روشهای ذیل در این دوره از مسابقات ثبت نام نمایند:
1-مراجعه حضوری به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ
2-تماس با شماره های اداری 44221130 و 44221140 و فاکس به شماره 44226631
3-از طریق فضای مجازی به شماره تلگرامی 09361390687
4-از طریق مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم به نشانی WWW.QURANIRAN.IR
5-از طریق سامانه پیامک 10003351110670

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود