31 فروردین 1395
شماره خبر: 161498

برگزاری دوره آموزشی مدیریت چرا به جهت ساماندهی مراتع در شهرستان کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برگزاری دوره آموزشی مدیریت چرا به جهت ساماندهی مراتع در شهرستان کرج


کارگاه آموزشی مدیریت چرا و کنترل دام ویژه مرتعداران، مجریان و بهره برداران، اعضای شوراها و دهیاران با هدف ایجاد تعادل بین دام و مرتع، رعایت زمان ورود و خروج دام به مرتع و حفظ و توسعه اصلاح و بهره برداری بهینه از مراتع با حضور معاونت فنی و آبخیزداری اداره کل،رئیس اداره منابع طبیعی وعلی طاهری رئیس اداره مرتع اداره کل و کارشناسان آن واحد برگزار شد.
مدرس این دوره آموزشی، پژمان قاسمی، ناظر پروژه کنترل دام استان البرز، ضمن تشکر از حضور کلیه اعضا توضیحاتی در خصوص طرح مدیریت چرا با هدف جلوگیری از روند تخریب مراتع و بهره‌ برداری اصولی و بهینه و مشارکت همه جانبه دامداران دارای پروانه چرا و مجریان طرح‌های مرتعداری به جهت تحقق اجرای مدیریت چرا جهت جلوگیری از چرای زودرس و کنترل ورود و خروج دام به مراتع توضیحاتی ایراد نمودند.
مهدی فتحی؛ معاونت فنی و آبخیزداری، ضمن اعلام 32 مورد گونه های کمیاب گیاهان دارویی و 8 مورد گونه نایاب در سطح استان خواستار حفظ و پرورش این گیاهان به جهت بالا بردن معیشت اقتصادی مرتعداران و مجریان و بهره برداران شدند. وي با اعلام اینکه تغییر کاربری و حضور دام مازاد روند بیابان‌زایی را تشدید می‌کند، گفت : در استان با توجه به وجود مراتع سرسبز شاهد چرای زودهنگام و حضور دام مازاد در مراتع بوده که در این راستا باید طرح مدیریت چرا در اراضی مرتعی استان با جدیت اجرایی شود. در خاتمه؛ محسن ولی پور اعلام کرد: در راستای اجرای طرح مدیریت چرا شهرستان کرج از ورود زودهنگام و دام مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی شده به اراضی مرتعی شهرستان جلوگیری می‌شود و برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی جهت افزایش آگاهی از جمله اقدامات موثر در جلب مشارکت بهره‌ برداران به شمار می‌رود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود