15 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162415

۷۵۳ واحد تولیدی در استان البرز راه اندازی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۷۵۳ واحد تولیدی در استان البرز راه اندازی شد


مسئول بسیج سازندگی استان البرز از راه اندازی ۷۵۳ واحد تولیدی دراین استان خبر داد.
علی ترکاشوند در نشست خبری با اصحاب رسانه که برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در طول سنوات گذشته شعارهای مختلف سال را مبتنی بر اقتصاد مقاومتی قرار داده اند. وی با بیان اینکه سال جاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، افزود: سیاست های کلان تحقق اقتصاد مقاومتی بارها توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است از این رو باید منویات رهبری را در راستای پیشبرد اهداف مذکور در دستور کار خود قرار دهیم. مسئول بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به اینکه برای رسیدن به چشم انداز ۲۰ ساله و افق ۱۴۰۴ تنها دو برنامه توسعه باقی مانده است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امید است بتوان با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در مدت زمان ۱۰ سال باقی مانده به هدف اصلی این چشم انداز یعنی رتبه نخست قدرت اقتصادی منطقه دست پیدا کنیم. ترکاشوند تصریح کرد: به طور قطع اگر سیاست و اقدامات اقتصاد مقاومتی نبود امروز در این شرایط به سر نمی بردیم، باید به این مطلب نیز اشاره کرد که هر چند شرایط کنونی در بخش اقتصادی مطلوب نیست اما امکان رشد در این زمینه وجود دارد.
در سایه امنیت کشور اقتصاد مقاومتی تحقق می یابد
وی با بیان اینکه خوشبختانه کشور جمهوری اسلامی ایران نقطه امنی در جهان می شود که در سایه این امنیت می تواند به رشد اقتصادی مد نظر خود نیز دست پیدا کند، گفت: در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید فرهنگ سازی از درون جامعه و اقشار مختلف مردمی شکل گیرد. وی با اشاره به لزوم توجه به تولید داخل، صرفه جویی در مصرف انواع کالاهای مورد نیازو تقویت تولید داخل، اظهار کرد: در حالی سالانه ۳ هزار میلیارد تومان وارادات محصولات آرایشی به کشور انجام می گیرد که باید فرهنگ پرهیز از استفاده کالاهای غیرضروری در جامعه نهادینه شود.
به کار گیری ۱۰ راهکار مقام معظم رهبری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی
مسئول بسیج سازندگی استان البرز گفت: مقام معظم رهبری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ۱۰ راهکار را بیان کرده اند که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با تکیه بر توان داخلی هیچ قدرتی قادر به آسیب رساندن به ما نخواهد بود. ترکاشوند با تاکید بر اینکه اقتصاد باید درون زا و برون نگر باشد و نباید به بازار مصرف برای سایر کشورهای جهان تبدیل شویم، بیان کرد: توجه به توسعه صادارت مسیر را برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور هموار می کند. وی بیان کرد: خودداری از خریدهای خارجی، ترجیح دادن منافع ملی به منافع شخصی، دانش بنیان کردن بخش های مهم اقتصادی و تکیه بر توان و تولید داخلی زمینه شکوفا شدن اقتصاد کشور را فراهم می کند.
لزوم برون سپاری کارهای بزرگ دولتی به بخش خصوصی
مسئول بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه برون سپاری کارهای بزرگ دولتی به بخش خصوصی از جمله اقدامات حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۷۹ با جدا شدن جهاد سازندگی از جهاد کشاورزی دستور تاسیس بسیج سازندگی توسط مقام معظم رهبری صادر شد. وی با اشاره به اهم اقدامات بسیج سازندگی استان البرز در سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته ۷۵۳ واحد تولیدی خُرد در استان البرز راه اندازی شد که واحدهایی نظیر تولید قارچ، پرورش دام، مرغ، ماهی و ماکیان از جمله آن ها محسوب می شود. ترکاشوند با تاکید بر اینکه در بخش صنایع تبدیلی کوچک و خانگی نیز ۲۰۰ کارگاه در سطح استان البرز ایجاد و تسهیلات خوبی به آن ها اعطا شد، گفت: حدود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اقتصاد مقاومتی به این واحدهای تولیدی ارائه شده است.
مسئول بسیج سازندگی استان البرز اظهار کرد: سال گذشته به همت بسیج سازندگی استان البرز بیش از ۲ هزار نفر بیسواد مطلق سواد دار شدند که آمار مطلوب و خوبی دراین بخش محسوب می شود.
اعزام ۱۶۰ تیم پزشکی به مناطق محروم استان البرز
وی با بیان اینکه اعزام ۱۶۰ تیم پزشکی به مناطق محروم، تهیه ۴۰۰ مورد جهیزیه نوعروسان، اعزام و خدمت رسانی ۳۳ هزر نفر در قالب اردوهای جهادی از جمله مهم ترین اقدامات بسیج سازندگی البرز به شمار می آید، گفت: سال گذشته ۵۳ پروژه عمرانی نیز در البرز افتتاح شد. ترکاشوند اظهار کرد: در بخش زیباسازی مراکز آموزشی و مدارس به منظور غنی ساز اوقات فراغت از ظرفیت هزار و ۳۷۰ دانش آموز در این بخش استفاده شد. وی ادامه داد: گروه های جهادی تحت عنوان سفیران کار و تلاش نیز در قالب ۴۸ گروه دانشجویی و حضور هزار و ۱۷۱ دانشجو برگزار شد.
مسئول بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه ۶۵ گروه از آحاد مختلف مردم و با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۱۹۰ نفر در اردوهای جهادی بسیج سازندگی استان شرکت کرده اند، گفت: سرریز گروه های جهادی البرز به سایر استان های کشور اعزام شدند.
اعظای ۴ میلیارد تومان تسهیلات صنایع تبدیلی
وی با بیان اینکه در حالی استان البرز بزرگترین تولید کننده میوه های هسته دار کشور است که سالیانه حدود ۳۰ درصد محصولات کشاورزان این بخش ضایع می شود، افزود: سال گذشته ۴ میلیارد تومان تسهیلات صنایع تبدیلی به کشاورزان استان اعطا شد. ترکاشوند در پایان یادآور شد: امسال ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای استان البرز در نظر گرفته شده است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود