18 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162478

آموزش همگانی امداد و نجات در البرز توسعه یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آموزش همگانی امداد و نجات در البرز توسعه یابد


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز با تاکید بر لزوم توجه به امر مهم آموزش در بخش های مختلف از جمله حوزه سازمان جمعیت هلال احمر، گفت: آموزش همگانی امداد و نجات در البرز توسعه یابد.
ااحسان نصیری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان البرز که برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته هلال از تاریخ ۱۸ اردیبهشت آغاز و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر نماد خوبی ها و یک نهاد عام المنفعه برای جامعه محسوب می شود. وی با اعلام عناوین و تقویم روزشمار این هفته، افزود: جوانی به رنگ مهربانی، همراهان مهربانی، حلقه اتصال مهربانی، آموزش دریچه ای به دنیای آرام، ایثار برای کاهش آلام بشری، امدادگران پیشگامان مهربانی و مهرمشارکت از جمله عناوین روزهای هفته هلال احمر است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز با تاکید بر لزوم توجه به امر مهم آموزش در بخش های مختلف از جمله حوزه سازمان جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: آموزش همگانی امداد و نجات در سطح جامعه از استان البرز باید مد نظر قرار گرفته و توسعه پیدا کند.
۵۰۰ پایگاه امداد و نجات در کشور وجود دارد
وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ پایگاه امداد و نجات در سطح کشور و محورهای مواصلاتی استان های مختلف وجود دارد که ظرفیت مطلوبی در این حوزه است از طرفی باید از تمامی توان و ظرفیت خود در راستای اجرایی شدن هر چه بهتر شعار «هر خانواده یک امدادگر» استفاده کرد. نصیری با اشاره به اینکه در استان البرز با جمعیت بالا باید حداقل ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار نفر تحت آموزش های امداد و نجات قرار گیرند در حالی که تاکنون یک دهم این مطلب محقق شده است، گفت: فرهنگ فراگیری آموزش امداد و نجات باید در جامعه نهادینه شود.
خانه های هلال روستایی و شهری در البرز راه اندازی می شود
وی با اشاره به راه اندازی خانه های هلال روستایی و شهری در سطح استان البرز به همت جمیت هلال احمر استان، یادآور شد: با مساعدت خوب دهیاران و شورای های اسلامی روستایی زمینه توسعه خانه های هلال روستایی در استان البرز بیش از گذشته فراهم می شود. مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز لزوم توجه به امر مهم وقف در بخش های مختلف از جمله حوزه هلال احمر را یکی دیگر از نکات مهم تلقی کرد و افزود: در طول یک قرن گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر زمین وقف حوزه هلال احمر شده است. وی بیان کرد: طی دو ماه گذشته در استان البرز ۲ قطعه زمین در شهرستان طالقان به جمعیت هلال احمر استان البرز هدیه شده است، از این رو باید از ظرفیت عظیم خیرین در راستای توسعه پایگاه های امداد و نجات همانند سایر بخش ها نیز بهره برد.نصیری با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر قرار داریم که بنا است در تاریخ ۲۴ اردیبشهت ماه برگزار شود، خاطرنشان کرد: این مجمع انتخاباتی که بزرگترین انتخابات غیر دولتی کشور است در استان البرز نیز برگزار می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز تصریح کرد: خوشبختانه مشکل حقوقی انبار اقماری «هیو» همچنین پایگاه بزرگ محمدشهر برطرف و به مراحل پایانی خود رسیده است. وی بیان کرد: زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۵۰۰ متردر یکی از بهترین مناطق کرج برای احداث ساختمان جدید و استاندارد جمعیت هلال احمر البرز در اختیار این نهاد قرار داده شده است.
اعزام کاروان سلامت به روستاهای البرز
نصیری افزود: اعزام کاروان سلامت متشکل از تیم پزشکی، پیراپزشکان، پرستاران و ماما به همراه بسته های پزشکی به مناطق محروم روستایی استان البرز در حوزه معاونت داوطلبان هلال احمر در استان البرز صورت می پذیرد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: برپایی چادرهای سلامت به منظور انجام تست خون و فشار و اجرایی شدن طرح حمایت ماندگار (اهدای خون داوطلبانه) نیز در این هفته انجام می شود. وی با اشاره به اینکه طرح نیابت به منظور عیادت از بیماران دربیمارستان ها و سالمندان در سرای سالمندان در هفته هلال انجام می شود، اظهار کرد: خانه هلال روستای سیاهکلان نیز در این هفته به بهره برداری می رسد.
کمپین محله عاری از دخانیات راه اندازی می شود
نصیری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهم اقدامات معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان البرز در این ایام، گفت: راه اندازی کمپین محله عاری از دخانیات توسط کانون دانش آموزی از جمله این اقدامات است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البر در پایان به برگزاری المپیاد جوانان توسط کانون های غنچه هلال و اجرای طرح ملی دادرس اشاره کرد و گفت: دیدار از خانواده شهدا نیز از جمله برنامه های مهم این هفته جمعیت هلال احمر البرز به شمار می آید.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود