21 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162743

توسعه ماهواره‌های بومی در دستور کار سازمان فضایی کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توسعه ماهواره‌های بومی در دستور کار سازمان فضایی کشور


معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی کشور گفت: توسعه ماهواره های بومی مد نظر و در دستور کار این سازمان قرار دارد در این راستا برنامه هایی نظیر پارس یک و پنج طراحی شده است.
محمدهمایون صدر در نشست تخصصی مدیران ارشد سازمان فضایی ایران که در مرکز فضایی ماهدشت برگزار شد، با اشاره به برنامه های توسعه ای در بخش سنجش از دور اظهار کرد: توسعه زیرساخت شامل تامین داده های ماهواره ای همچنین توسعه آزمایشگاه ملی سنجش دور از جمله این برنامه ها به شمار می رود. وی با بیان اینکه در بخش خرید ماهواره های سنجش از دور، تامین داده های ماهواره ای از طریق خرید ماهواره سنجی انجام می شود، گفت:برای ایجاد اخذ داده وعقد قرارداد با شرکت های بزرگ رایزنی هایی صورت گرفته است. معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی کشور با بیان اینکه در بخش آزمایشگاهی، آزمایشگاه کالیبراسیون سنجنده های فضایی تجهیز شده است، تصریح کرد: آزمایشگاه محیطی، آزمایشگاه جو و تصحیحات جوی، آزمایشگاه سنجش از دور مایکروویو از دیگر آزمایشگاه های تجهیز شده و در دست برنامه ریزی است. وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات سامانه آتش انجام شده است، بیان کرد: مجموع این سامانه ها برنامه های توسعه محصولات کاربردی را تحت پوشش قرار می دهد.
صدر با اشاره به محصولات در دست تولید این بخش، گفت: میزان فشار اتمسفر در بالای ابر، نقشه ابرناکی، درجه حرارت سطح زمین، درجه حرارت سطح آب و میزان بخار آب در اتمسفر از جمله این پروژه ها است. وی در پایان تاکید کرد: کلیه حوادث طبیعی به وقوع پیوسته باید به سرعت ساماندهی شود که در این راستا سازمان فضایی باید با دریافت نقشه های تصاویر ماهواره ای از سراسر دنیا پردازش لازم در این بخش را انجام و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار دهد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود