4 خرداد 1395
شماره خبر: 163564

شناسایی ۱۰۰ گونه پرنده در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شناسایی ۱۰۰ گونه پرنده در البرز


مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به اجرایی شدن پروژه تجدید نظر بر فون مهره داران البرز، گفت: ۱۰۰ گونه پرنده جدید به فهرست پرندگان استان اضافه شد.
حسین محمدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به تنوع اقلیم و اکوسیستم در استان البرز، سال گذشته پروژه تجدیدنظر بر فون مهره داران در این منطقه آغاز شد. وی در ادامه افزود: از سال گذشته تا کنون با بررسی های انجام شده و بهره مندی از کارشناسان برجسته بیش از ۱۰۰ گونه پرنده جدید به فهرست پرندگان و ۴ گونه خزنده به لیست خزندگان استان البرز اضافه شد که این مهم نوید خوبی برای حوزه تنوع زیستی استان محسوب می شود. مدیرکل حفاظت از محیط زیست البرز تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده پیش بینی می شود تنوع زیستی و جانوری استان البرز بیش از فهرست شناسایی شده است.
وی با اشاره به اینکه در آستانه روز گرامیداشت تنوع زیستی قرار داریم، گفت: پیرو این امر روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه سال جاری مراسم گرامیداشت روز تنوع زیستی با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری؛ استانی؛ فعالان محیط زیست و اساتید در استان البرز برگزار می شود. محمدی در خاتمه با اشاره به اینکه ۲۲ ماه می، به عنوان روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است، گفت: این روز بهانه ای است برای توجه بیشتر به مفهوم تنوع زیستی در دنیای صنعتی امروز، چرا که تنوع زیستی، مفهومی فراتر از حفظ گونه های در حال انقراض پیدا کرده است. مراسم گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی فردا (چهارشنبه) با حضور معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار البرز، مدیرکل و مسئولان محیط زیست استان و نمایندگان تشکل های زیست محیطی در مجموعه فرهنگی تفریحی زیست محیطی ایثار کردان شهرستان ساوجبلاغ برگزار می شود. در این همایش در خصوص تحقق شعار امسال «توسعه و جریان سازی و تنوع زیستی با هدف پایداری زندگی مردم و معیشت آنان» بحث و تبادل نظر خواهد شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود