6 خرداد 1395
شماره خبر: 163747

سه هزار و 70 میلیارد ریال در بخش فناوری اطلاعات البرزسرمایه گذاری شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سه هزار و 70 میلیارد ریال در بخش فناوری اطلاعات البرزسرمایه گذاری شد


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرزگفت:سه هزارو 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش ای سی تی استان البرز صورت گرفت که باعث افزایش دسترسی کاربران به شبکه ملی ارتباطات با سرعت 20 مگابایت شده است.
غلامرضا حمیدی در سمینار آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان البرز با اشاره به زیرساخت های فنی در استان، گفت: زیرساخت های مناسبی دراستان فراهم شده و اپراتور چهارم کشوری شرکت ایرانیان نت در شهر کرج به عنوان اولین شهر پروژه تخصیص فیبر نوری به اماکن تجاری، اداری و مسکونی را در دست افتتاح دارد. وی اظهار کرد: سایر شرکت های بخش خصوصی که مجوزهای جدید FCP را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کره اند، علاقه زیادی برای فعالیت در استان البرز دارند و آینده روشنی از نظر توسعه زیرساخت ها برای استان قابل پیش بینی است. این مسئول در خصوص در حوزه تلفن ثابت دراستان البرزگفت : درزمان حاضر حدود یک میلیون و 200 هزارمشترک فعال وجود دارد. حمیدی افزود: البته برخی نقاط بابه دلیل تراکم بالای جمعیت شهری تعداد زیادی متقاضی تلفن ثابت در استان وجود دارد که در ازسوی شرکت مخابرات و سایر شرکت های بخش خصوصی پیگیر حل این مشکل هستیم و امیدواریم مشکل متقاضیان تلفن ثابت استان با همکاری همه اپراتورهای بخش خصوصی برطرف خواهد شد. وی خاطرنشان کرد. دو برابر شدن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از مهمترین برنامه های سال 95 این اداره کل خواهد بود.
وی بیان داشت : در حوزه خدمات دولت الکترونیک که با هدف دسترسی سریع و راحت و کم هزینه مردم به خدمات دستگاههای اجرایی صورت می گیرد مقررشده 100 خدمت الکترونیک را بصورت مدون و متمرکز و پایلوت در استان در اختیار شهروندان عزیز استان قرار گیرد که این وظیفه اداره کل تامین زیرساختهای لازم برای دستگاه های اجرایی استان است. وی افزود: مرکز داده استان هم در حال حاضر آماده ارائه خدمت به همه دستگاههای اجرایی استان است تا با استفاده از این زیرساخت دولت الکترونیک در استان شکل بگیرد. وی یادآورشد : برقراری ارتباط فیبر نوری دستگاه های اجرایی استان در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال جاری تمام دستگاه های اجرایی استان به شبکه فیبر نوری دسترسی خواهند داشت تا خدمات الکترونیکی خود را به مردم به راحتی ارائه کنند. وی افزود: برای توسعه خدمات الکترونیکی دولت همچنین دوره های آموزشی متعددی را هم برای مدیران فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان برگزار کردیم تا در مقوله های اجرایی و بویژه امنیت شبکه آگاهی و علم مدیران دولتی افزایش پیدا کند. وی گفت: در زمینه استقرار دولت همراه و توسعه کسب و کارهای نو مبتنی بر فناوری اطلاعات و همچنین تولید محتوای دیجیتال هم که از برنامه های مهم این اداره کل در سال جاری است اقدامات مفیدی صورت گرفته است. مدیرکل ارتباطات وفنآوری اطلاعات استان البرزافزود: بعد از ایجاد زیرساخت های فنی در استان باید در مرحله بعد خدمات و سرویس هایی را در استان راه اندازی کنیم تا خلق ثروت و البته اشتغال در استان محقق شود و رویکرد ما در این زمینه توسعه کسب و کارهای نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات است. وی اظهارکرد که همچنین برنامه ریزی هایی جهت ایجاد مرکز تحقیق و توسعه و آزمایشگاه های خدمات ارزش افزوده در دانشگاه ها در راستای فرهنگ سازی و اشتغالزایی دانشجویان صورت گرفته است. ایجاد اولین مرکز تحقیق و توسعه خدمات ارزش افزوده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و ایجاد مرکز شکل گیری و شتاب فناوری اطلاعات با هماهنگی سازمان نظام صنفی یارانه ای استان از دیگر برنامه های این حوزه خواهد بود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود