8 خرداد 1395
شماره خبر: 163767

فضای سایبری هم نوید دهنده است هم هشدار دهنده

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

فضای سایبری هم نوید دهنده است هم هشدار دهنده


رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: رشد فناوری‌های نوین هم نوید دهنده است و هم هشدار دهنده؛ بنابراین باید در این زمینه اطلاعات و شناخت کافی داشت و چگونگی جهت‌گیری لازم و مناسب در مقابل آن را در اختیار جامعه قرار داد.
سید علی اکبر هاشمی‌راد در اولین سمینار فناوری اطلاعات و ارتباطات استان البرز که امروز پنج‌شنبه (ششم خرداد) در سالن آمفی تئاتر جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد، گفت: جامعه کنونی به سمت رشد فناوری‌های نوین و برهم‌کنش یادگیری و یاددهی پیش رفته است و همین موضوع باعث شده است تا فرایند یادگیری تسهیل گردد. هاشمی راد افزود: این فرایند یادگیری اگر با شناخت همراه شود، می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در جامعه به دنبال داشته باشد. رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز خاطرنشان کرد رشد فناوری‌های نوین هم نویده دهند است و هم هشدار دهنده؛‌ بنابراین باید در این زمینه، اطلاعات و شناخت کافی داشت و چگونگی جهت‌گیری لازم و مناسب در مقابل آن را در اختیار جامعه قرار داد. هاشمی‌راد انتقال صحیح اطلاعات در عصر ارتباطات به عنوان یک دستاورد اساسی فناوری اطلاعات عنوان و تصریح کرد: این ویژگی برخی مواقع محیط را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و گاهی باعث بی‌ثباتی در جامعه می‌شود . وی ادامه داد: بنابراین بایستی به این امر آگاه بود تا این بی‌ثباتی جامعه را دچار خدشه نکند.
این مسئول از لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه همه جانبه کشور گفت و اعلام کرد: این فناوری بستر مناسبی را برای مسائل فرهنگی و اجتماعی و توسعه همه جانبه کشور فراهم کرده است. هاشمی راد تاکید کرد : می‌توان فناوری اطلاعات را یکی از شاخص‌های توسعه زندگی شهروندی به حساب آورد؛ زیرا در حال حاضر ۵۰ درصد از افراد جامعه از اینترنت بهره برده و هر فرد دارای یک عابر بانک است. هاشمی راد در پایان گفت: این موضوع، لزوم برنامه ریزی برای استفاده مناسب از این فضا را بیش از پیش روشن می‌کند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود