8 خرداد 1395
شماره خبر: 163781

استان البرز ۳.۲ درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

استان البرز ۳.۲ درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داد


مدیرکل تعاون روستایی استان البرز گفت: طی سال گذشته استان البرز ۳.۲ درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داده که این مهم نشان از جایگاه ویژه این استان در کشور دارد.
فردین شمس در جلسه شورای هماهنگی و حمایت از تَشکل های بخش کشاورزی استان البرز که به میزبانی جهادکشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به شعار سال مبنی «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار کرد: با جدیت تمام به دنبال اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم در استان هستیم. وی با تاکید بر اینکه استان البرز به سبب وجود ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف از جمله کشاورزی در جایگاه خوب و ممتازی قرار دارد، افزود: صادرات غیرنفتی مولفه مهم ایجاد درآمد و اشتغال پایدار محسوب می شود که توجه به این مهم با برنامه ریزی های انجام شده در البرز آغاز شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان البرز خاطرنشان کرد: استان البرز به سبب تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی را در مجامع بین المللی و ملی ایفا می کند. وی با اشاره به اینکه البرز در حالی کوچک ترین استان محسوب می شود که سال گذشته ۳.۲ صادرات کشور را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: جایگاه ممتاز البرز در مباحث مختلف تولید محصولات، فرصت مناسبی را در بخش صادرات ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: با توجه به تحریم واردات محصولات کشاورزی ترکیه به روسیه باید از این فرصت به منظور صادرات محصولات کشاورزی خود بهترین استفاده را برد. شمس با اشاره به اینکه سال گذشته مجموع واردات محصولات کشاورزی به روسیه ۳۷ میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این میزان تنها ۱۷۰ میلیون دلار بوده، گفت: باید مشکلات موجود بر مسیر صادرات نظیر تعرفه بالای صادراتی محصولات برطرف شود. وی با بیان اینکه نداشتن استاندار در بهداشت یکی دیگر از مشکلات صادراتی در کشور محسوب می شود، گفت: امید است نسبت به رفع مشکلات گمرکی و تسهیلات بانکی همه دستگاه های مربوطه وارد عمل شوند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود