9 خرداد 1395
شماره خبر: 163858

114 محیط بان شهید نشان از مظلومیت حافظان محیط زیست و طبیعت دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

114 محیط بان شهید نشان از مظلومیت حافظان محیط زیست و طبیعت دارد


معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کسانی که برای حفاظت از محیط زیست و طبیعت تلاش می کنند مظلوم واقع شده اند و همواره تهدید می شوند که نمونه آن 114 محیط بان شهید در کشور است.
معصومه ابتکار در بازدید از مرکز آموزش محیط بانی دانشکده محیط زیست در محمدشهر کرج، افزود: موضوع محیط زیست برای جهان از حساسیت خاصی برخوردار است و معضلات محیط زیستی از جمله تنوع زیستی، مقابله با روند فرساینده زیست بوم ها و از دست رفتن سرمایه های جهانی از مهم ترین موضوعات زیست محیطی است که جهان با آن درگیر است. وی خاطرنشان کرد: سرمایه های طبیعی در کنار سرمایه های اقتصادی و انسانی، مهم ترین داشته ما هستند و این سرمایه ها در اختیار انسان قرار گرفته تا تعالی مادی و معنوی پیدا کند. ابتکار تاکید کرد: در این فرصت که خدا به ما عطا کرده، فرصتی برای شاد بودن داریم تا بتوانیم دستاوردهای مناسبی برای خود و همنوعان خود داشته باشیم. معاون رئیس جمهوری در ادامه روند مشکلات زیست محیطی را برای دنیا نگران کننده دانست و گفت:‌ مخاطرات و تهدیدات بسیاری وجود دارد. کسانی هستند که برای محیط زیست و طبیعت فعالیت می کنند و مظلوم واقع شده اند و همواره تهدید می شوند که نمونه آن 114 محیط بان شهید کشورمان هستند و تمام کسانی که از این ناحیه آسیب دیده اند هم گواه این مدعا هستند رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این تهدیدها و آسیب ها ادامه دارد، اظهار داشت:‌ کسانی هستند که انصار خدا محسوب می شوند و در کنار آنها کسانی هم هستند که میراث طبیعی ایران را که سرمایه ای برای کشور است و خداوند در اختیار ما قرار داده، حفاظت کرده و در مقابل تهدیدها و آسیب و فشارها و تحریم ها مقاومت می کنند. وی محیط بانان را نماد شجاعت، دانایی و ایستادگی نام برد که به وظیفه خود که حفاظت از عرصه های ایران است، همچون سربازان وطن عمل می کنند. ابتکار تصریح کرد: محیط بانان و جنگل بانان از حریم طبیعت در کشور دفاع می کنند که شغل با اهمیت و با ارزشی است. وی تلاش دولت یازدهم را ارتقاء جایگاه محیط بانی به عنوان شغلی شریف و مسئولیتی خطیر ذکر کرد و گفت:‌ رئیس جمهوری از ابتدا دولت یازدهم را دولت محیط زیست معرفی کرد و در این زمینه گام های خوبی برداشته شده است. در دولت یازدهم در کنار رسیدگی به معیشت مردم و اقتصاد کشور به موضوع محیط زیست نیز توجه ویژه داشته است. معاون رئیس جمهوری گفت:‌ این توجه نباید در حد حرف باقی بماند و همه ما در سنگر دفاع از محیط زیست ایران با بهترین کارایی و توانمندی خود، با تمام ظرفیت فکری و جسمی به این مسئولیت خطیر بپردازیم. وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: تک تک محیط بانان و پرسنل سازمان باید این سیاست ها را به فراخور مسئولیت خود بدانند و آموزش های لازم را ببینند. ابتکار همچنین ارتقاء وضعیت معیشتی و شغلی محیط بانان، اصلاح ساختار یگان، ابلاغ آئین نامه اجرایی برای آموزش محیط بانان، آزمون صلاحیت برای محیط بانان، درجه بندی آنان، ارتقاء معیشتی محیط بانان با اعطای 3 هزار امتیاز را از برنامه های این سازمان عنوان کرد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع حفاظت از محیط زیست باید هوشمند شود و با استفاده از دوربین ها و سنجش از راه دور و داده های ماهواره ای و در مناطق کوهستانی استفاده از اسب به عنوان ابزار مناسب، به آن بپردازیم، گفت: این کار در کردستان آغاز شده با کمک ارتش محیط بانان آموزش های لازم را می بینند.
آموزش های محیط بانان از دو سال پیش در مرکز آموزش محیط بانی دانشکده محیط زیست در محمدشهر کرج آغاز شده و تا کنون 850 نفر آموزش دیده اند و قرار است تا مرداد ماه سال جاری نیز 450 نفر دیگر آموزش های محیط بانی را در این مرکز بگذرانند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود