9 خرداد 1395
شماره خبر: 163872

حدود سه میلیون رزمنده در کشور از خدمات ایثارگران بهره مند می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حدود سه میلیون رزمنده در کشور از خدمات ایثارگران بهره مند می شوند


مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت که هم اکنون حدود سه میلیون رزمنده در کشور وجود دارد که جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثاگران نبوده و از خدمات چندانی بهره مند نیستند.
غلامرضا یاوند عباسی دردومین همایش آموزشی مسئولان بخش ایثارگران دستگاه های اجرایی استان البرز، افزود: در روزهای واپسین مجلس نهم قوانین و مقرراتی تصویب شد که قابل تقدیر است. تلاش هایی برای رفع ابهامات در برخی قوانین شد تا برخی از ایثارگرانی که توجهی در شان آن ها نشده بود، مد نظر قرار گیرند. وی اضافه کرد: گروهی از ایثارگران رزمندگان به عنوان مظلوم ترین قشردفاع مقدس هستند که در دولت تدبیر و امید سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان تصویب شده و امیدواریم درستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع نیز این سند به صورت شیوه نامه های اجرایی دربیاید و این مشکل حل شود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های آموزشی با هدف هماهنگی امور ایثارگران دستگاه های اجرایی تشکیل شده که بتوانیم درجهت هم افزایی برای توسعه و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی عزتمند به ایثارگران خدماتی ارائه کنیم و ابهاماتی اگر در مسیر اجرا وجود دارد، رفع کنیم. وی گفت: طبق دستور وزیر کشور به استان های مختلف سفر کرده و نظارت های لازم در خصوص عملکرد استانداری هابه عنوان مدیریت عالی استان نظارت کافی بر چگونگی اجرای قوانین ومقررات حوزه ایثارگران مورد بررسی قرارمی گیرد. یاوند عباسی افزود: البرز یکی ازاستان هایی است که در ردیف استان های درخشان در دوران دفاع مقدس مطرح است وی انتظارمی رود نهادهایی که دراین استان خدمات رسانی می کنند، تلاش های خدمات دوران مقدس را معرفی کنند.وی یادآورشد: موزه های جنگ وانقلاب، گنجینه های شهدا،وعطر ایثاروشهادت دراستان باید استشمام شود که باید دراین جهت تلاش ویژه شود. وی بیان داشت: وزارت کشور وظیفه نظارت برامورایثارگران را برعهده دارد و خلاها را به مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر ارجاع می دهد که برنامه مهم که درسال جاری مد نظراست بحث جانبازان اعصاب و روان است که به عنوان دستگاه معین مشکلات آن ها را به مسئولین ذیربط برای رفع مشکلات ارجاع می دهیم.
این مسئول افزود: اکنون 220 هزار شهید با خانواده های آنها، حدود700هزارجانباز که 400 هزار نفر سطح بالا هستد و 44 هزار نفر آزاده تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود