10 خرداد 1395
شماره خبر: 163936

استان البرز پایین ترین میزان برخورداری از شبکه های تصفیه فاضلاب دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

استان البرز پایین ترین میزان برخورداری از شبکه های تصفیه فاضلاب دارد


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: این استان پایین ترین میزان برخورداری از شبکه های تصفیه فاضلاب شهری را دارد.
غلامرضا رضایی فر،در همایش پیشگیری از آسیب های سوء مصرف مواد مخدر که در سالن همایش های این شرکت برگزار شد افزود:می بایست در این زمینه اقدمات اساسی با برنامه مشخص انجام شود.
وی ادامه داد: اکنون ظرفیت جمع آوری،دفع و تصفیه فاضلاب در استان البرز به ظرفیت 140 هزار نفر است که می بایست تا پایان سال 96این ظرفیت به 500 هزار نفرافزایش یابد. رضایی فربا بیان اینکه تامین منابع مالی در این شرایط کار دشواری است، اظهار کرد: با نگاه به مشکلات اعتباری و اهمیت این موضوع کار دنبال می شود. وی با اشاره به اقدامات شرکت آبفای البرز در دو سال گذشته در اجرای طرح های آبرسانی گفت: دراین مدت زمان به لحاظ وضعیت اعتباری شرایط خاصی حاکم بود و کمبود منابع اعتباری نتوانست مانع اجرای طرح های آب و فاضلاب شود. رضایی فرخاطرنشان کرد: شرکت آبفای البرز وظیفه و خدمات خود را به صورت شبانه روزی و با نگاه اقتصاد مقاومتی در جهت مهندسی مجدد طرح ها انجام داد. وی به دیگر اقدامات شرکت آبفای البرزدر دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: برای رفع مشکل آب شرب مردم کرج ظرفیت تصفیه خانه کرج را از 550 لیتر در ثانیه به یک هزارو 500 لیتر در ثانیه افزایش دادیم و این اقدام حداقل به دو سال زمان نیاز داشت که ظرف 47روز شرایط و مشکل کمبود آب شرب به حداقل رسید.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات عمده شرکت آبفای البرز تامین منابع مالی و تنوع بخشی به منابع مالی و استفاده از ظرفیت های مختلف است تا شرایط را از اتکا به اعتبارات ملی دور کنند. وی بیان داشت: تا کنون 110 میلیارد تومان مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح ها بوده است نمونه اقدمات انجام گرفته تصفیه خانه اشتهارد با 16میلیارد تومان ، فعال کردن طرح مدول دوم تصفیه خانه شهر کرج با فاینانس خارجی با 80 میلیارد تومان است. وی با بیان اینکه با مشکلات زیادی که این شرکت و پیمانکار تحمل کرد کار به جایی رسید که اکنون این تصفیه خانه فعال است .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود