10 خرداد 1395
شماره خبر: 163989

آمادگی دانشگاه خوارزمی برای حل مشکلات زیست محیطی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آمادگی دانشگاه خوارزمی برای حل مشکلات زیست محیطی البرز


معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه برخی از دانشکده‌های این دانشگاه کارکردهای زیست محیطی دارند از آمادگی این دانشگاه برای کمک به حل مشکلات زیست محیطی البرز خبر داد.
دکتر جعفر کیوانی در همایش و نمایشگاه زیست محیطی چالش‌های استان البرز با رویکرد سلامت آب که امروز دوشنبه(دهم خرداد)، در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: قرن 21 قرن محیط زیست بوده و محیط زیست یکی از مباحث مهم جهانی برای بشر در این قرن است. وی افزود: بشر در سال‌های گذشته بدون توجه به مسائل زیست محیطی دست به توسعه صنعتی زد اما حال متوجه شده است که باید بیشتر به محیط زیست توجه کند. وی با اشاره به اینکه ایران نیز در سال های اخیر وارد دوران توسعه شده است خاطرنشان کرد: بسیاری احساس می کنند که توسعه با محیط زیست در تضاد است.
معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی با تاکید بر اینکه بشر قرن های آینده نیز باید بر روی زمین زندگی کند، تصریح کرد: بنابراین باید موضوعاتی همچون توسعه پایدار و حفظ محیط زیست با مباحث توسعه همراه شود.
کیوانی در بخش دیگری از سخنان خود به پتانسیل های دانشگاه خوارزمی برای طرح موضوعاتی زیست محیطی اشاره کرد ویادآورشد: بسیاری از دانشکده های ما همچون شیمی، زمین شناسی و فنی و مهندسی دارای کارکردهای زیست شناسی هستند و می توانند با دانشکده زیست شناسی همکاری کنند. وی در پایان گفت: با توجه به این پتانسیل بالا، دانشگاه خوارزمی می‌تواند برای حل مسائل زیست محیطی به دستگاه‌های اجرایی کمک کند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود