11 خرداد 1395
شماره خبر: 164030

جهاد دانشگاهی در عرصه گیاهان دارویی کشور پیشتاز است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جهاد دانشگاهی در عرصه گیاهان دارویی کشور پیشتاز است


رئیس جهاد دانشگاهی در بازدید از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در البرز، از پیشتازی این نهاد در عرصه تولید گیاهان دارویی خبر داد.
دکتر حميدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگی به همراه دکتر امین‌اسماعیلی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی و هیات همراه، از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی بازدید کرد. طیبی در ابتدا از مرکز خدمات تخصصی و بسته‌بندی گیاهان دارویی این پژوهشکده دیدار کرد و ضمن اعلام خرسندی از حضور در این پژوهشکده و پیشرفت روند کار و حرکت مستمر پژوهشکده گیاهان دارویی در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، گفت: فعالیت‌های ارزشمند این پژوهشکده باعث غرور و افتخار ملی است و اين پژوهشكده از افتخارات جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود. در ادامه بازديد، دكتر رضازاده، رئيس پژوهشكده گیاهان دارویی به ارائه گزارشي درخصوص فعاليت‌هاي این پژوهشكده پرداخت و اظهار كرد: برای این که بتوانیم هم‌افزایی و هماهنگی فکری بيشتري بین فعاليت‌هاي پژوهشکده برقرار کنیم و بتوانیم هماهنگ حرکت کنیم، جلسات متعددی را برگزار کرده و هدف، استفاده از پتانسیل و دانش همکاران و توسعه توانمندي‌هاي موجود در امتداد امور گذشته و انجام اقدامات جديد براساس فکر و توانمندی موجود مي‌باشد. رضازاده به چشم انداز سند ملی گیاهان دارویی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و سیاست‌های کلان، اهداف راهبردی و اقدامات و چشم انداز حوزه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی را برشمرد. وی در ادامه به معرفي طرح‌های در دست اجرا و انجام شده این پژوهشکده پرداخت و پیشتازی در مرزهای دانش و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، مرجعیت علمی در کشور و منطقه با تکیه بر گیاهان دارویی و داشتن نقش موثر و برجسته در نظام سلامت کشور را از اهم اهداف این پژوهشکده در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی دانست و تاکید بر خلاقیت و نوآوری، کیفی‌سازی و کيفی‌گرایی و تولید محصولات دانش‌بنیان را از برنامه‌های راهبردی این پژوهشکده عنوان کرد. در ادامه، دکتر امین اسماعیلی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: پژوهشکده گیاهان دارویی جزء واحدهای امیدبخش در جهاد دانشگاهی و یکی از حوزه‌های اصلی است که می‌تواند توانمندی‌های مجموعه جهاد را معرفی کند
وی افزود: با توجه به این که بیش از دو دهه از عمر پژوهشکده گياهان دارويي می‌گذرد و يكي از پيشگامان در حوزه گياهان دارويي هستيم، کارهای خوبی در اين حوزه انجام شده و کارهای بهتری می‌تواند انجام شود. امین اسماعیلی یکی از اهداف تاسیس پژوهشکده گیاهان دارویی را خلق زنجیره کامل از پژوهش تا محصول و خلق ثروت عنوان كرد و گفت: پژوهشکده گياهان دارويي، مرکز هدایت فعالیت‌های گیاهان دارویی و مغز متفکر فعالیت‌های گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی است. وی خاطرنشان كرد: فعالیت‌ها و توليدات این پژوهشکده به دلیل اینکه حاصل کار ما به دست مردم می‌رسد، بسيار مهم و حساس است و ما باید دقت کنیم خدماتی که به مردم ارائه می‌شود با کیفیت و با استانداردهای لازم باشد. کارهای خوبی در جهت ایجاد زیر ساخت‌ها انجام شده و امید داریم شاهد موفقيت‌هاي چشمگير اين پژوهشكده باشيم. در ادامه این بازدید دكتر حميدرضا طيبي، فعالیت این پژوهشکده را در حوزه گیاهان دارویی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به سمت تخصصی شدن حرکت می‌کند. وی خاطر نشان کرد: جهان به سمت استفاده از گیاهان دارویی پیش می‌رود و ما در جهاد دانشگاهی این فعالیت‌ها را به موقع آغاز کردیم. طیبی با اشاره به پیشتازی جهاد دانشگاهی در تاسیس نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و در دست برنامه‌ریزی و اجراست. رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به وجود امکانات و نیروی انسانی متخصص و کارآمد در پژوهشکده و قابلیت درآمدزایی مطلوب این پژوهشکده اظهار کرد: در آينده‌اي نزديك با تقویت زیر ساخت‌ها، پیشرفت‌های خوبی داشته و بی‌تردید شاهد رشد و پیشرفت فعالیت‌های این پژوهشکده خواهیم بود. طیبی درباره آینده برنامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی در حال اجرا در این پژوهشکده ابزار امیدواری کرد و گفت: مراقبت کنیم تا برنامه‌ها با کیفیت مناسب اجرا شوند.
وی با تاکید بر اینکه حقوق اعضای هیات علمی باید با توجه به خروجی آنها باشد، عنوان کرد: این شاخص مبنای انگیزش مناسبی برای اعضای هیات علمی است. رییس جهاد دانشگاهی هدف از این بازدید را آشنایی بیشتر با توانمندی‌ها و اهداف این پژوهشکده عنوان و اظهار امیدواری کرد: به طور قطع با گزارش کامل و بسیار خوبي كه آقای دکتر رضازاده ارائه دادند، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه داروهای گیاهی در آينده‌اي نزديك در این پژوهشکده خواهیم بود.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود