22 آذر 1391
شماره خبر: 16456

پایگاه‌های انتقال خون تهران 20 درصد خون کشور را تهیه می‌کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پایگاه‌های انتقال خون تهران 20 درصد خون کشور را تهیه می‌کند


سپیدارآنلاین: مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: پایگاه های انتقال خون تهران 20 درصد خون مورد نیاز کشور را تهیه می‌کند.
غلامرضا توگه در آئین تودیع و معارفه مدیر کل انتقال خون استان البرز که در سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: پایگاه تهران مهم ترین پایگاه ما در سراسر کشور است که 20 درصد از تهیه خون را به بر عهده دارد. وی ادامه داد: از نگاه شاخص های بین المللی انتقال خون و who از نظر کمی و کیفی جایگاه اول را داریم.
رسالت اصلی انتقال خون تهیه خون سالم و کافی است
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران اضافه کرد: با فعالیت های متنوعی که در این سازمان توسط دانشمندان صورت گرفته توانسته ایم خدمات کیفی، علمی و درمانی ارائه بدهیم.
توگه تصریح کرد: در امر درمان به عنوان مثال بسیاری از بیماران تالاسمی بر اثر حوادث فوت می کردند ولی امروزه به دلیل ارائه خدمات کیفی توانسته ایم امید به زندگی به افراد را دو دهه افزایش دهیم. مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: با راه اندازی پالایشگاه پلاسما قادر به تولید پلاسما و تولید دارو و خودکفایی در این زمینه هستیم.
پایگاه کرج برای ما جایگاه ویژه ای دارد
وی با بیان اینکه پایگاه کرج برای ما جایگاه ویژه ای دارد، اضافه کرد: در گذشته پایگاه کرج به عنوان پایگاه کمکی تهران محسوب می شد ولی امروزه این پایگاه متفاوت از پایگاه های اقماری است و این پایگاه با استعداد و قوی که به عنوان پایگاه قوی و مستقل در سطح کشور جایگاه خود را نشان دهد. وی ادامه داد: اگر چه مدت کوتاهی از استقلال کرج می گذرد اما آمارها نشان از توانمندی و پتانسیل زیادی برخوردار است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود