31 خرداد 1395
شماره خبر: 164978

رسیدگی به 354 هزار پرونده در دادگستری البرز- سرقت بیشترین اتهام

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رسیدگی به 354 هزار پرونده در دادگستری البرز- سرقت بیشترین اتهام


به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه نشست خبری رییس کل دادگستری استان البرز با اصحاب رسانه در سالن جلسات دادگستری کل استان البرز برگزار شد.
رعنا فرید خبرنگار پیام سپیدار : احمد فاضلیان رییس کل دادگستری استان البرز با اعلام اینکه در سال 94 با حجم انبوهی از پرونده ها مواجه بودیم گفت: سال گذشته ۳۵۴ هزار و ۹۱۶ فقره پرونده در دگستری استان البرز مورد رسیدگی قرار گرفت. فاضلیان با تاکید بر اینکه استان البرز از حیث ورودی پرونده ها و همچنین پرونده های مختومه رتبه یازدهم کشوری را به خود اختصاص داده، گفت: دادگستری البرز از حیث مانده پرونده ها رتبه ششم کشوری را دارد. این مسؤول با تأکید بر اینکه با تلاش همکاران قضایی، ‌استان البرز یازدهمین استانی بوده است که بیشترین رسیدگی به پرونده‌های قضایی را داشته است، ادامه داد: به طوری که ماهانه به هر شعبه قضایی 119 پرونده ارجاع می‌شود که این آمار به طور متوسط در کشور بیش از 100 پرونده است. فاضلیان بیان داشت: به ازای 100 هزار نفر جمعیت، میانگین ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا، از میانگین کشوری کمتر است که نشان از فعالیت‌های مثبت حوزه پیشگیری دارد. رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه البرز در بخش میانگین ورودی پرونده به دستگاه قضا رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: میانگین مانده پرونده در کشور در هر شعبه ۲۹۵ فقره و در البرز ۴۲۶ فقره است.
رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه به ۱۰ جرم اول استان اشاره کرد و گفت: سرقت مستوجب تعزیر بیشترین پرونده اتهامی در دستگاه قضا و اولین جرم در البرز با 32 هزار پرونده است که استان البرز در کشور به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت،‌ در رتبه دوم است. وی از ضرب و جرح عمدی به عنوان دومین جرم در البرز نام برد و گفت: البرز رتبه یازدهم را در کشور دارا است که نسبت به سال 92، 25 درصد رشد داشته است. این مسؤول سومین اتهامی که در البرز دارای بیشترین پرونده است را توهین دانست و گفت: رتبه کشوری ما در این حوزه 25 است که نسبت به سال 93 بیش از 50 درصد افزایش داشته‌ایم. وی ادامه داد: البرز در وقوع تصادفات رانندگی رتبه ۲۷ کشوری را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال ۹۳ رشدی را مشاهده نشده است. چهارمین جرم در استان را تهدید اعلام کرد و گفت: در این خصوص با رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال ۹۳ مواجه ایم و در کشور رتبه دوازدهم به البرز اختصاص دارد. فاضلیان به رشد ۲۶ درصدی کلاهبرداری در البرز اشاره کرد و گفت: خیانت در امانت و حمل و نگهداری موارد مخدر از دیگر جرم هایی است که در البرز به وقوع می پیوندد.
وی با اشاره به اینکه در بحث طلاق توافقی شاهد کاهش ۲۰ درصدی نسبت به سال ۹۳ هستیم، گفت: طلاق توافقی در سال 94 نیز نسبت به سال 93، دو درصد کاهش داشته است از این رو از ۳ هزار و ۵۰۰ پرونده واصل شده به مرکز مشاوره، ۶۰۰ پرونده منجر به سازش شد که نشان می دهد در صورت وجود برنامه ریزی و اجرای صحیح می توانیم کاهش هر چه بیشتر طلاق را شاهد باشیم. فاضلیان با اشاره به کاهش میانگین ورودی پرونده های طلاق در استان، گفت: در سال ۹۱ تعداد پرونده ها ۲۱۷ فقره بود که در سال ۹۴ به ۱۵۷ فقره رسید. رئیس کل دادگستری استان البرز به کاهش پرونده های خانوادگی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۲ درصد پرونده های قضایی در البرز مختص به مشکلات خانوادگی است.
رئیس دستگاه قضایی استان البرز همچنین از رفع تصرف بیش از 150 هکتار از اراضی ملی با شکایت اداره را و شهرسازی خبر داد و اظهار کرد: ارزش ریالی آن بیش از 550 میلیارد تومان برآورد شده است. فاضلیان همچنین گفت: در پی شکایت اداره کل منابع طبیعی استان البرز نیز 402 هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شد که ارزش آن 556 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود