5 تیر 1395
شماره خبر: 165264

شب های قدر، زمان دلدادگی به پروردگاراست

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شب های قدر، زمان دلدادگی به پروردگاراست


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: شب های قدر شب های غم و غصه نیست بلکه فرصتی برای دلدادگی به پروردگار است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی جمعه شب در مراسم احیای شب قدر که در هیات انصارالامام (ره) رزمندگان کرج برگزار شد، افزود: این شب ها شب گریه و افسردگی نیست و اگر گریه ای هم باشد همچون گریه ی عاشق و معشوقی است که پس از مدت ها همدیگر را ملاقات می کنند و اشک شوق می ریزند. وی با اشاره به اینکه اشک ریختن با غم و غصه در این شب ها ممنوع است، گفت: هیچ شبی همچون شب های قدر خداوند شاد و خوشحال نیست و انسان با توبه ای که می کند دلش را از غم و غصه رها می سازد و انسان پس از احیای سه شب قدر، احساس سبکی، آزادی و رهایی می کند.
تویسرکانی با بیان اینکه بایستی در این سه شب انسان ها توبه کرده، بیان داشت: رجعت در توبه دو دستاورد دارد که یکی خدا را شاد و دیگری خود ما را از سروری برخوردار می کند. وی افزود: کرامات و بزرگواری هایی که خدا به بندگانش عطا می کند نتیجه ی عمل به یک واجب که همان لبیک به خدا در قرآن است، می باشد.مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: برای دستیابی به توبه واقعی بایستی با آثار مخرب گناه آگاه شویم تا قبل از آن انگیزه توبه کردن را پیدا کنیم. وی به آثار گناه در زندگی انسان ها اشاره کرد و اظهار داشت: از کار انداختن عقل انسان، بسته شدن درهای آسمان به روی انسان، کم کردن طول عمر، گرفتن نعمات خداوندی از انسان گناهکار، قرار گرفتن انسان گناهکار در اختیار شیطان، تباه کردن عمر انسان از جمله آثار مخرب گناه بر روی انسان است.
تویسرکانی گفت: گناه باعث پیچیده شدن زندگی انسان می شود در حالیکه بعضی بر این باور هستند که زندگی شان سحر و جادو شده است. وی در پایان افزود: توبه باعث می شد تمام این آثار سوء از بین برود و انسان به یک کمال و سعادت برسد. در این مراسم ضمن سخنرانی، مراسم احیای شب قدر و قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود