12 تیر 1395
شماره خبر: 165616

امام جمعه کرج: انسجام روز قدس نقشه های دشمنان را برملا کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امام جمعه کرج: انسجام روز قدس نقشه های دشمنان را برملا کرد


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه مسلمانان باید به مساله قدس و آزادی آن توجه بیشتری کرده و نسبت به آن حساسیت بالایی به خرج دهند، گفت: انسجام روز قدس نقشه های دشمنان را بر ملا کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس برگزار شد، افزود: روز قدس یکی از برنامه هایی بود که به دستور امام خمینی (ره) تدوین و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان برگزار می شود که در آن مسلمانان و آزادی خواهان جهان علیه نماد شیطان که همان آمریکا و اسراییل هستند تظاهرات می کنند. وی با بیان اینکه دشمن های امروزی همانند داعش و سلفی ها در راستای صهیونیسم جهانی گام برمی دارند، بیان داشت: متاسفانه بعضی کشورهای اسلامی به جای اینکه علیه صهیونیست و تکفیری ها مبارزه کنند همانند ترکیه با آن ها همراه شدند. وی ادامه داد: دولت ترکیه در توافق با رژیم صهیونیستی که هفته گذشته صورت گرفت به آرمان های اسلام و مسلمان ها خیانت کرد و در مقابل در صف تکفیری ها و صهیونیسم قرار گرفت. امام جمعه کرج با تاکید بر آنکه چهره ی سفاک اسراییل برای همه ی مردم جهان روشن شده است، افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی سران برخی کشورهای جهان از جمله کشورهای به اصطلاح اسلامی را مطیع خود کرده است. وی با اشاره به آنکه رژیم صهیونیستی هدفی جز سلطه بر جهان ندارد اظهار داشت: صهیونیست جهانی فقط با مسلمانان دشمنی ندارد بلکه با تمام انسان ها به غیر از یهود دشمن است. حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی اضافه کرد: کشورهای مرتجع عرب خط سازش را با رژیم صهیونیستی آشکارا دنبال می کنند و تلاش بر عادی سازی روابط دارند و رژیم صهیونیستی را دشمن نمی دانند.وی گفت: مسلمانان در روز قدس نمی گذارد استکبار و صهیونیسم جهانی خواب خوش داشته باشند.
**دشمنی آمریکا با مردم ایران ادامه دارد
امام جمعه کرج در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنی های آمریکا بیش از 6دهه است که در حق مردم ایران آغاز شده و ادامه دارد، بیان داشت: دشمنی های آمریکا در حق مردم ایران روز به روز افزایش یافته و حتی با توافقات ماههای اخیر نیز بهبود نیافته است. وی خطاب به مسئولان دیپلماسی جمهوری اسلامی گفت: شما با پشتیبانی خدا، مردم و رهبری جواب یاوه های معاندان و آمریکا را بدهید.نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: متاسفانه این روزه ا یک عده در داخل کشور به دنبال عادی سازی روابط با آمریکا هستند در حالیکه آمریکا دوباره با اتهامات پوچ ایران را در لیست حامی تروریسم قرار داده است. وی خطاب به مسئولان دیپلماسی کشور افزود: وقتی ما پشتیبان عمیق الهی، مردمی و رهبری را داریم نباید بگذاریم که آمریکا ما را تهدید کند. وی اظهار داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و دلدادگانشان در داخل بدانند ایران دفاع از مظلوم را هدف اصلی خود می داند و در این راه قدمی به عقب باز نخواهد گشت. امام جمعه کرج انقلابی بودن را یکی از شاخصه های مدیران و دست اندرکاران نظام دانست و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند همه ی ما باید انقلابی فکر کنیم، انقلابی باشیم و در مقابل استکبار قدمی عقب نکشیم. وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی که یکی از راه های اعتلای ایران اسلامی است باید در کنار روحیه انقلابی به پیش رود.
***اهل تقوا از گناه ربا به دور هستند
حسینی همدانی در قسمت دیگری از سخنان خود ربا را گناهی بسیار بزرگ دانست که اهل تقوا به آن هرگز نزدیک نمی شوند. وی در ادامه با اشاره به یکی از روایت های امام جعفر صادق (ع) درباره ی دلیل حرام بودن ربا گفت: امام ششم شیعیان جهان تاکید داشتند که اگر ربا حلال بود مردم کسب و کار را رها می کردند و به دنبال آن می رفتند ولی خدا ربا را حرام کرد تا مردم به تلاش برای کسب روزی حلال بپردازند. نماینده ولی فقیه در استان البرز ربا را موجب از بین رفتن اقتصاد جامعه دانست و بیان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند با اقتصاد مقاومتی و دوری از ربا می توان جامعه اسلامی را به سرمنزل مقصود رساند.
***قرآن کریم هدایت بخش جامعه
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: همانگونه که امیرالمومنین علی (ع) در خطبه 189 نهج البلاغه فرموده اند 'قرآن را خدا برای هدایت مردم فرستاد و نوایی است که هرگز خاموش نمی شود و مسیر هدایت انسان ها را مشخص می کند.' وی همچنین با بیان خطبه 18 نهج البلاغه از زبان امیرالمومنین (ع) فرمود:' تاریکی های جهل روشن نمی شود مگر از طریق قرآن کریم و قرآن نوری است که انسان را هدایت می کند.' وی در ادامه با بیان یکی از روایات از زبان حضرت علی (ع) ، اظهار داشت: 'قرآن دریایی است که پایان نمی یابد و بسیار عمیق است؛ قرآن کریم دریایی است از معارف الهی که هیچ انحرافی در آن راه ندارد.' حسینی همدانی ماه مبارک رمضان را ماه نزدیکی به خدا و تقوای الهی دانست و تصریح کرد: ما باید روزهای آخر ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم بدانیم و از فیوضات روزهای باقی مانده برای بخشش گناهان بهره ببریم. امام جمعه کرج در پایان از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) به ویژه در ایام اخیر تقدیر و قدردانی کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود