12 تیر 1395
شماره خبر: 165619

تقویت حوزه های علمیه موجب گسترش ارزش های دینی در جامعه می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تقویت حوزه های علمیه موجب گسترش ارزش های دینی در جامعه می شود


امام جمعه شهرستان فردیس گفت: تقویت و گسترش فعالیت های حوزوی موجب تعالی روز افزون اسلام ناب محمدی (ص) و ارزش های دینی و فرهنگی در جامعه می شود.
حجت الاسلام علی اکبر ایمانیه در گردهمایی خیرین ساخت مدرسه علمیه ابا صالح المهدی(عج) شهرستان فردیس افزود: حوزه های علمیه می توانند تا حد بسیار بالایی، نیازهای دینی و فرهنگی این شهرستان را رفع کند. وی افزود: تقویت حوزه های علمیه بهترین راه در جهت ارتقا بخش فرهنگی هستند که اصلاح جامعه در گرو تقویت این پایگاه های دینی است. ایمانی گفت: با توجه به جمعیت حدود یک میلیون نفری شهرستانهای فردیس،ملارد و شهریار یک حوزه قوی برداران ضروری بود و به این فکر افتادم تا حوزه علمیه در شهرستان فردیس تاسیس کنم. وی در ادامه افزود: از سال 89 بنای اولیه مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) فردیس گذاشته شد و در طی شش سال گذشته حدود 50 طلبه مشغول به تحصیل بودند و در سال جدید هم 50 طلبه دیگر پذیرش کردند. وی اظهار کرد: مکان موقت فعلی مدرسه ظرفیت این داوطلب ها را نداشت و با عنایت به نیاز شدید فرهنگی در فردیس با حضور فرقه های ضاله و اقلیت های دینی و هزینه فرهنگی که دشمنان اسلام از طریق ماهواره و فضای مجازی و وضعیتی مهاجرپذیری این شهرستان نیاز به این بود که ساختمان جدیدی برای حوزه احداث شود. امام جمعه شهرستان فردیس گفت: کلنگ این مدرسه علمیه جدید دو سال گذشته در بخشی از مصلای فعلی امام خمینی(ره) فردیس زده شده بود و حدود چهار طبقه اسکلت ساختمان احداث شده بود و نیاز بود با کمک خیرین و متدین شهرستان فردیس این بنا تکمیل شود. فرماندار فردیس نیز خواستار مشارکت خیرین در ساخت مدرسه علمیه ابا صالح المهدی(عج) شهرستان فردیس شد. علی قنبر زمانی با بیان اینکه حوزه علمیه محل آموزش معارف دینی و اسلامی است،گفت: انسان‌های بزرگی از حوزه علمیه برخاسته‌اند که در تاریخ نامشان جاودانه مانده است. وی ادامه داد: مردم باید با حمایتهای خود از این مراکز در رسیدن به اهداف بلند ترویج شعائر اسلامی سهیم باشند. فرماندار فردیس افزود: از آنجایی که خیرین در زمینه های مختلف از جمله موسسه های خیریه کمک به مستمندان، مدرسه سازی و حوزه سلامت تلاش های زیادی دارند در زمینه ترویج علوم دینی و اخلاقی و فعالیتهای فرهنگی و مذهبی نیز باید وارد شوند.
زمانی اضافه کرد: شهرستان فردیس با مدارس علمیه برادران و خواهران به عنوان سفیران هدایت ظرفیت بسیارخوبی دارد. وی اظهار کرد: مردم این منطقه از تدین بالایی هم برخوردارند و بسیاری از فعالیت‌ها و ساخت اماکن مذهبی و مراکز آموزشی،پزشکی، فرهنگی و...توسط همین خیرین احداث می‌شود. در این گردهمایی خیرین شهرستان فردیس مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال وجه نقد و مصالح ساختمانی به ارزش حدود چهارمیلیارد و 500 میلیون ریال جهت تکمیل ساخت حوزه علمیه اباصالح المهدی(عج) برادران فردیس جمع آوری شد و این حوزه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و 900 مترمربع زیربنا در شش طبقه در محوطه مصلای امام خمینی (ره) فردیس در حال ساخت است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود