15 تیر 1395
شماره خبر: 165924

تمهیدات ترافیکی پلیس برای عید فطر و سفرهای تابستانی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تمهیدات ترافیکی پلیس برای عید فطر و سفرهای تابستانی در البرز


رئیس پلیس راهور البرز از پیش بینی تمهیدات لازم به منظور برگزاری مراسم نماز عیدفطر و آمادگی کامل در اجرای بهینه مأموریت های ترافیکی تعطیلات پایان ماه رمضان و آغاز سفرهای تابستانی خبر داد.
سرهنگ سید همایون شریفی با تشریح تمهیدات ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان البرز با بهره گیری از توان تجهیزاتی و نیروی انسانی برای تأمین نظم و امنیت ترافیکی و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان، بنا بر وظایف ذاتی خود تمهیدات لازم را پیش بینی و اقدامات ترافیکی ویژه به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عید سعید فطر و اجرای بهینه مأموریت های ترافیکی تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی را در دستور کارخود قرار داده است. وی در ادامه گفت: پلیس راهور استان از اجرای طرح های ویژه ترافیکی این ایام اهداف متعددی را دنبال می کند که ارتقای سطح ایمنی عبور و مرور و برقراری نظم و امنیت ترافیکی در محل های برگزاری نماز عید سعید فطر، برقراری انضباط ترافیکی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان های تابعه به خصوص معابر منتهی به استان های شمالی و حضور هدفمند و گسترده واحدهای راهور در سطح معابر به ویژه اطراف اماکن و محل های برگزاری مراسم عید سعید فطر و معابر منتهی به محورهای مواصلاتی از جمله آنهاست.
استقرار ایستگاه‌های صلواتی در محل‌های پر تردد ممنوع
سرهنگ شریفی گفت: پیشگیری از وقوع تصادفات و سوانح رانندگی و برقراری امنیت ترافیکی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان، انجام بهینه مأموریت های مرتبط با تأمین امنیت ترافیکی و تسهیل در تردد شهروندان در مسیرهای منتهی به محل های برگزاری مراسم عید سعید فطر و اتخاذ تمهیدات ویژه در معابر پرتردد به منظور جلوگیری از ازدحام و راهبندان مخصوصاً در مسیرهای منتهی به محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی و خروجی شهرستان های تابعه از جمله مهمترین موضوعاتی است که در دستور کار پلیس راهور البرز قرار دارد. رئیس پلیس راهور استان البرز افزود: مأموران پلیس راهور با بکارگیری تمام امکانات و توان موجود در خدمت البرزنشینان و سایر هموطنان هستند و با برنامه ریزی های انجام شده نسبت به روان سازی ترافیک و برخورد قاطع با تخلفات رانندگی به ویژه در محل های برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر اقدام می کنند. وی ادامه داد: به منظور برقراری هرچه بیشتر نظم و آرامش از دستگاه ها و مردم می خواهیم حتی الامکان از نصب داربست و استقرار ایستگاه های صلواتی در محل هایی که موجب ایجاد ترافیک و باعث اختلال در آمد و شد مردم و وسایل نقلیه می شود خودداری کنند تا دستگاه های خدمات رسان از جمله پلیس بتوانند به بهترین شکل به ارائه خدمات لازم بپردازند.
حضور تیم های گشت پلیس در محورهای مواصلاتی البرز
سرهنگ شریفی تأکید کرد: پلیس با رانندگانی که به قوانین و مقررات و حقوق شهروندی بی توجهی نشان دهند و جان خود و سایر شهروندان را با تخلفات حادثه ساز به خطر بیندازند یا با ایجاد آلودگی صوتی و عدم رعایت شئونات اجتماعی برای دیگران ایجاد مزاحمت نمایند برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد. وی در ادامه گفت: با توجه به افزایش تقاضای سفر پس از اتمام مراسم عید سعید فطر و شروع تعطیلات پایانی ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی، برنامه ریزی های لازم برای حضور پررنگ تیم های گشتی پلیس راهور در معابر و محورهای مواصلاتی انجام شده است. سرهنگ شریفی از هموطنان خواست که با برنامه‌ریزی مناسب در امر توزیع سفر یاری رسان مسئولان باشند چرا که قطعا مسیرها ظرفیت مشخصی دارند و اگر توزیع سفر به درستی انجام نشود شاهد پر حجم شدن ترافیک در جاده‌ها خواهیم بود. وی ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار انتظامی و ترافیکی بیان کرد: پلیس به مانند گذشته اخبار مربوط به مسیرها، نقاط پرخطر و حادثه خیز و معابری که نیاز به محدودیت یا ممنوعیت تردد دارند و همچنین اخبار مربوط به وضعیت ترافیکی جاده ها را از طریق رسانه ها به اطلاع عموم مردم خواهد رساند.
برخورد با رانندگان متخلف حادثه ساز
وی گفت: خوشبختانه هماهنگی های لازم به منظور افزایش همکاری و تعامل با سایر سازمان ها و دستگاه های خدمات رسان مانند اورژانس، آتش نشانی و غیره در ارائه خدمات به موقع به ویژه در شرایط بحرانی به عمل آمده است. رئیس پلیس راهور استان البرز با اشاره به اینکه طرح های ویژه این ایام از ساعات اولیه امروز سه شنبه آغاز شده است، افزود: این اقدامات تا ساعت ۸ صبح روز شنبه هفته آینده به مرحله اجرا گذاشته می شوند و هرگونه تغییر احتمالی در برنامه ها از طریق رسانه ها به اطلاع همگان خواهد رسید. سرهنگ شریفی در پایان تأکید کرد: پلیس با رانندگان متخلفی که مرتکب تخلفات حادثه سازی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ از خط وسط، عبور از چراغ قرمز و یا استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی و نبستن کمربند ایمنی و غیره می شوند مطابق قانون و با قاطعیت برخورد می کند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود