22 تیر 1395
شماره خبر: 166191

معلولان 2.4درصد جمعیت استان البرز را تشکیل می دهند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

معلولان 2.4درصد جمعیت استان البرز را تشکیل می دهند


معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز گفت: معلولان 2.4درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهند .معلولان 2.4درصد جمعیت استان البرز را تشکیل می دهند.
معصومه عباس زاده در نشست خبری ویژه آغاز هفته بهزیستی دراستان البرز افزود: اکنون 46درصد جمعیت معلول دراستان البرز زیر پوشش بهزیستی هستند که شمار آنان به 26هزار و 662 نفر می رسد.
وی ادامه داد: 10درصد جمعیت معلول استان البرز مقیم مراکز شبانه روزی هستند که هزینه نگهداری آنان ازسوی بهزیستی پرداخت می شود. عباس زاده گفت: براین اساس سالانه بیش از 80 میلیارد ریال هزینه پرداخت می شود و در تلاش برای ارائه خدمات مطلوبتر به جامعه هدف بهزیستی هستیم . وی اضافه کرد: اکنون هشت هزار و998نفر از بهزیستی مستمری می گیرند و بیشترین میزان معلولیت در البرز جسمی و حرکتی با 41.2درصد و ذهنی با 25.2درصد است . عباسزاده خاطرنشان کرد: بیشترین آمار معلولان درشهرستان کرج که شامل 22هزار و 465 نفر بوده و 486 نفرمعلول فاقد سرپرست هستند که تمام هزینه های آنان رابهزیستی پرداخت می کند . وی افزود: ماهیانه به ازای هر نفر6 میلیون ریال هزینه نگهداری می دهیم و 70 مرکز را تحت پوشش بهزیستی بوده که 23 مرکز در بخش خدمات آموزشی و حرفه آموزشی 930 نفر را تحت حمایت دارد .معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: علاوه برنگهداری کمک وسایل توانبخشی نیز در اختیار جامعه معلولان قرار می گیرد و هزینه مناسب سازی مسکن و خودرو نیز به انان ارائه می شود . وی افزود: تمام مرکز توانبخشی با رعایت اصل واگذاری مراکز به بخش خصوصی، غیردولتی بوده و از بهزیستی برای معلولان یارانه دریافت می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود