24 تیر 1395
شماره خبر: 166350

طرح ولایت برای آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

طرح ولایت برای آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی برگزار می‌شود


آشنایی با اصول و مبانی اندیشه اسلامی و انتخاب مربیان طرح صالحین دانشگاه های استان از برنامه های طرح ولایت است.
حجت الاسلام محمدجواد موحد در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح ولایت در استان البرز که در اردوگاه شهید رجایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ولایت بسیج دانشجویی چند سالی است که ابلاغ شده و در فصل فراغت دانشجویان اجرا می شود. وی افزود: در این طرح منتخبی از بسیجیان دانشجو که قادر به اداره کلاس، سخنرانی و تحلیل سیاسی هستند به صورت گزینشی انتخاب می شوند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران استان البرز بیان کرد: این طرح به شدت مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بیانات ایشان در این زمینه سرلوحه اقدامات قرار دارد. وی با بیان اینکه از ۲۳ تیرماه این طرح در اردوگاه شهید رجایی آغاز شده، گفت: درس های متنوع و مختلفی توسط اساتید و مربیان ارائه می شود که به عنوان مبنای علمی برای دانشجویان محسوب می شود.
نقش سرفصل جدیدی برای دنیا ایجاد کرده است
موحد با تاکید بر اهمیت و کیفیت بالای طرح، خاطرنشان کرد: افرادی که برای تبین، تشریح، سخنرانی و تدریس انتخاب می شوند افراد برجسته ای هستند که می توان از این ظرفیت بهره برداری شود.
وی افزود: این برنامه ای علمی، آموزشی و تفریحی است که زمینه ای برای اردوهای جهادی و سازندگی ایجاد می شود. وی با تاکید بر لزوم شناسایی مقتضای زمان توسط بسیجیان، گفت: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که ناامنی در کشور وجود داشت بسیج ایفای نقش می کرد، پس از آن نیز در زمان جنگ تحمیلی بسیج نقش آفرینی پررنگی داشت و توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد و سرفصل جدیدی برای دنیا ایجاد کند. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران استان البرز بیان کرد: امروز صحنه مبارزه تغییر کرده و مردم نیز این موضوع را درک کرده اند، صحنه کنونی صحنه علمی، فرهنگی و تهاجمی است که دشمن ایجاد کرده و نقش بسیج و به ویژه بسیج دانشجویی از اهمیت بالایی برخوردار است.
بسیج دانشجویی یک تشکل انقلابی است
وی در پایان تاکید کرد: دانشجوی بسیجی باید از بصیرت لازم برخوردار باشد و برای مبارزه و مقابله با تهاجم دشمن که همه جانبه بوده و در فضای مجازی بیشتر است، بتواند ورود پیدا کرده و توطئه ها را خنثی کند. در ادامه این مراسم حسین عسکری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی یک تشکل انقلابی بوده و دارای اضلاع مختلفی است، گفت: بسیج دانشجویی یک تشکل علمی، سیاسی و اجتماعی است که ماموریت های آن در اضلاع مختلف طراحی شده است. مسئول بسیج دانشجویی استان البرز با بیان اینکه در حوزه عمل نیروهای بسیج دانشجویی در دانشگاه ها باید کارآمد باشند، افزود: دانشجویان بسیجی باید در نظر بصیرت داشته باشند.
انتخاب مربیان طرح صالحین دانشگاه های البرز
عسکری با بیان اینکه بصیرت در نظر شجاعت در عمل را در پی دارد، گفت: طرح ولایت استانی هم برای آشنایی با اصول و مبانی اندیشه اسلامی است. وی با بیان اینکه دانشجوی دختر و پسر در این طرح شرکت دارند، افزود: در طرح ولایت اساتید توانای حوزه و دانشگاه شرکت می کنند که موضوعات متنوع فکری اعم از سیاسی و دینی تدارک دیده شده است. مسئول بسیج دانشجویی استان البرز در پایان با اشاره به خروجی طرح ولایت، تصریح کرد: مربی های طرح صالحین در دانشگاه ها از این دوره انتخاب می شوند و در کنار آن به کادر سازی و تربیت نیروهای کار آمد توجه می شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود