28 تیر 1395
شماره خبر: 166561

کوهنوردان اصول ایمنی را رعایت کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کوهنوردان اصول ایمنی را رعایت کنند


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: لازم است که افراد به ویژه کسانی که به صورت غیرحرفه‌ای کوهنوردی می‌کنند، اصول ایمنی از جمله اطلاع دادن به خانواده پیش از حرکت و داشتن لوازم ایمنی را رعایت کنند.
داوود رجبی اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، دارای مناطق بسیار خوبی برای انجام ورزش کوهنوردی است. وی افزود: این استان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و به همین دلیل بسیاری از مردم به صورت حرفه‌ای و آماتور در مناطق کوهستانی البرز اقدام به کوهنوردی می‌کنند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز تصریح کرد: برای خدمت‌رسانی به این افراد و همچنین داشتن آمادگی برای مقابله با حوادث مختلف و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی، یک تیم متخصص امداد کوهستان توسط هلال احمر استان البرز راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند. رجبی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان، بسیاری از مردم به ویژه خانواده‌ها از این فرصت برای کوهنوردی استفاده می‌کنند که باید امکانات و زیرساخت‌های لازم برای آنها فراهم باشد. وی بیان داشت: متاسفانه برخی اوقات مشاهده می‌شود که کوهنوردان به ویژه افرادی که به صورت غیرحرفه‌ای این ورزش را دنبال می‌کنند، بدون توجه به نکات و اصول ایمنی راهی مناطق کوهستانی استان البرز می‌َشوند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز افزود: این اقدام کار بسیار خطرناکی است و منجر به آسیب دیدن آنها و حتی از دست دادن جان این افراد تمام می‌شود. رجبی گفت: لازم است که افراد به ویژه کسانی که به صورت غیرحرفه‌ای کوهنوردی می‌کنند، اصول ایمنی از جمله اطلاع دادن به دوستان و خانواده پیش از حرکت و تعیین دقیق مسیر حرکت، داشتن لوازم ایمنی و به همراه داشتن تلفن همراه مطمئن را رعایت کنند.
وی با اشاره به یک مورد حادثه که روز گذشته اتفاق افتاد، گفت: روز گذشته از طریق تماس‌های مردمی از آسیب‌ دیدن یک کوهنورد جوان در ارتفاعات منطقه عظیمیه کرج مطلع شدیم. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز اظهار داشت: با اعزام امدادگران متخصص و تیم امداد کوهستان این فرد که آسیب جدی دیده بود را پیدا کرده و برای درمان به بیمارستان منتقل کردیم. رجبی گفت: متاسفانه عده‌ای به صورت انفرادی اقدام به کوهنوردی می‌کنند و این در حالی است که برای کاهش خطرات احتمالی و امدادرسانی به موقع به حادثه‌دیدگان لازم است که افراد به صورت گروهی اقدام به کوهنوردی کنند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود