31 تیر 1395
شماره خبر: 166802

بهره برداری از 700 تخت بیمارستانی و 69 طرح درمانی در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بهره برداری از 700 تخت بیمارستانی و 69 طرح درمانی در استان البرز


مشاور وزیرورئیس روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی اعلام کرد: برای محرومیت زدایی ازاستان نوپای البرز به همت دولت تدبیر وامید 700 تخت بیمارستانی و 69 طرح دیگر بهداشتی درمانی روز شنبه دوم مردادماه در این استان به بهره داری می رسد.
دکتر عباس زارع نژاد اظهار داشت: این طرح ها شامل 2 دانشکده دندانپزشکی و داروسازی ، 29 اتاق عمل، 13 تخت مراقبت های ویژه، 5 مرکز جامع سلامت، 22 خانه بهداشت، 9 پایگاه اورژانس و یک مرکز جامع فوریت های پزشکی است. رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان ادامه داد: این طرح ها با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش علوم پزشکی در مناطق مختلف استان البرز به بهره برداری می رسد.
زارع نژاد اظهار داشت: امکانات موجود و زیر ساخت های ارایه شده در حوزه سلامت با وجود تلاش ارزنده مسئولان در دولت های قبلی، به دلیل کمبود یا فقدان منابع مورد لزوم یا هر دلیل دیگر ، تکافوی نیازهای رو به رشد جمعیت در زمینه تامین خدمات بهداشتی درمانی البرز و دیگر مناطق کشور نکرده است. وی بیان داشت: استان البرز بطور اخص در این زمینه مصداق می یابد زیرا این استان جوان با رشد و توسعه نامتوازن مواجه است، به طوریکه از یک سو با پدیده مهاجرت از سایر نقاط کشور و حاشیه نشینی و از سوی دیگر با فقدان امکانات و زیر ساخت های اقتصادی و خدماتی و تسهیلات اجتماعی متناسب روبرو است. مشاور وزیر بهداشت و درمان گفت: این وضعیت در صورت اجرایی نکردن تصمیم های مناسب می توانست به جای توسعه و ارتقای کیفیت زیرساخت های سلامت ، ما را با عدم امکان پاسخگویی به مراجعه بیش از پیش مردم و بروز بحران اجتماعی در این زمینه مواجه سازد. وی ادامه داد: خوشبختانه با دور اندیشی و اهتمام خدمتگزاران ملت ، امروز شاهد به بار نشستن اقدامات انجام یافته در عرصه خدمات رسانی حوزه سلامت به مردم شریف استان البرز هستیم. زارع نژاد بیان داشت: براین اساس در برنامه توسعه نظام ارایه خدمت در حوزه سلامت از سوی دولت یازدهم برای ایجاد 20 هزار تخت جدید تدوین شد که تاکنون نیمی از این تعداد به بهره برداری رسیده و مابقی به یاری خداوند تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود