2 مرداد 1395
شماره خبر: 166913

حضور پارک علم و فناوری البرز در نشست مسئولین روابط عمومی پارکهای علم و فناوری کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حضور پارک علم و فناوری البرز در نشست مسئولین روابط عمومی پارکهای علم و فناوری کشور


پارک علم و فناوری البرز در نشست مسئولین روابط عمومی پارکهای علم و فناوری کشور و دوره آموزشی «برنامه ریزی و ارزیابی برنامه های روابط عمومی پارکهای علم و فناوری» در روز سه شنبه 29تیر حضور یافت.
در این نشست که با دوره آموزشی «برنامه ریزی و ارزیابی برنامه های روابط عمومی پارکهای علم و فناوری» همراه بود، دکتر خسرو پیری مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم به نقش روابط عمومی ها و اهمیت آن اشاره و اظهار کرد: روابط عمومی ها، چشم و گوش و زبان یک سازمان می باشند. وی وظیفه روابط عمومی را فراتر از اطلاع رسانی دانست و افزود: روابط عمومی ها باید هم در داخل و هم خارج از مجموعه کار کنند و از این حیث حوزه فعالیت وسیعی دارند. دکتر پیری ادامه داد: روابط عمومی باید اطلاعات کافی، دقیق و شفاف از مجموعه خود داشته باشد تا حس اعتماد در مخاطبین مانند سرمایه گذاران ایجاد شود. مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم با بیان اینکه توانایی یک مجموعه زمانی نمایان می شود که هم بتواند توانایی ارایه و هم دریافت مطالب را داشته باشد، اضافه کرد: در خصوص پارکهای علم و فناوری این روابط عمومی ها هستند که می توانند مطالب را از سوی مدیر پارک به گوش مخاطبین برسانند. وی تصریح کرد: در واقع روابط عمومی ها باید قدرت تحلیل ارایه مطالب براساس منافع سیستم را داشته باشند. دکتر پیری گفت: ممکن است بخشی از اهداف روابط عمومی تبلیغات باشد و در واقع تبلیغات بخشی از حوزه کاری این اداره است، با این تفاوت که تبلیغات پارک و شرکتهای پارک باید کارا و واقعی باشد. وی به نقش پارکها، دانشگاها و مراکز علمی در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی در این خصوص می توانند یاریگر مجموعه خود باشند.مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم با تاکید بر اینکه ارتباط شرکتها باید از طریق روابط عمومی با رئیس پارک صورت بگیرد، افزود: باید یک جریان سالمی از اطلاعات در سیستم بچرخد و روابط عمومی ها باید در همه بخش ها حضور داشته باشند. در ادامه این نشست دکتر مهدخت بروجردی مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم با بیان اینکه یکی از مشکلات از نظر مقام معظم رهبری در حوزه علوم انسانی بخصوص در روابط عمومی ها عدم علم بومی است، اظهار داشت: این مساله باعث شده تا ما ساختار و چارچوب مشخصی برای روابط عمومی ها نداشته باشیم. وی با اشاره به جایگاه تبلیغات در روابط عمومی پارکهای علم و فناوری، گفت: روابط عمومی نمی تواند تبلیغات شرکتها را انجام دهد و این باید برون سپاری گردد و در عین حال یک شرکت نمی تواند بدون هماهنگی، نظارت و تایید روابط عمومی، تبلیغات رسانه ای داشته باشد و در واقع باید تبلیغات از تمام زاویا بررسی و نگاه انتقادی شود. وی افزود: دوران تبلیغات با مفهوم سابق، گذشته است و کار روابط عمومی بسیار مهم است، در تبلیغات هدف اقناع و در نتیجه سود همراه با فریب است ولی در حوزه روابط عمومی قصد توسعه پایدار و هم جانبه و هدف نهایی آگاهی، تعامل و تفاهم است. مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم خطاب به مسئولین روابط عمومی ها ادامه داد: به مردم و مخاطبین باید اعتماد کرد و رویکرد ما باید واقعیت باشد چون مخاطبین فهیم هستند. پیام ما باید عقلانی باشد نه احساسی تا مخاطبین بتوانند به هدف روشن خود برسند. دکتر بروجردی خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید با مخاطبین خود گفتار درمانی داشته و در دسترس و معرض مخاطبین باشد تا شرکتها احساس کنند در یک فضای حمایتگرانه قرار گرفته اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود