3 مرداد 1395
شماره خبر: 167028

نگرانی چندانی از بابت اعلام مواضع و اقدامات انجام گرفته ی خود ندارم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نگرانی چندانی از بابت اعلام مواضع و اقدامات انجام گرفته ی خود ندارم


نماز عبادی ، سیاسی جمعه اشتهارد با حضور مردم مومن و انقلابی اشتهارد به امامت حجت الاسلام والمسلمین واثق امام جمعه اشتهارد در مصلای حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اقامه شد .
حجت الاسلام والمسلمین واثق امام جمعه اشتهارد درخطبه دوم به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور اشاره و گفت: در پنجمین روز از مرداد ماه سال ۱۳۵۸ با حکم امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) مرحوم آیت الله طالقانی به عنوان اولین امام جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، منصوب شدند . گرچه قبل از انقلاب نیز در بعضی از نقاط کشور ما نماز جمعه اقامه می شد اما بر پایی نماز جمعه به معنای حقیقی کلمه ، از برکات انقلاب اسلامی ماست . مستحضر هستید که نماز جمعه ، جزءِ مناصبِ اختصاصیِ امامُ المسلمین است و نمی توان بدون اذن حاکم اسلامی ، نمازجمعه اقامه کرد . لذا تفاوت نمازجمعه های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب ، کاملاً قابل درک است . وی در ادامه برخی قابلیت ها و ظرفیت های نماز را چنین عنوان کردند: نماز جمعه دارای ظرفیت ها و قابلیت ها و کارکردهای فراوانی ست که اگر بتوان این ظرفیت ها را فعال کرد ، واقعاً یکی از موثرترین نهادهای کشور خواهد بود . اما با تاسف باید بگوییم که بسیاری از ظرفیت های نمازجمعه ، همچنان دست نخورده و بلا استفاده ، باقی مانده است و ما نتوانسته ایم آنچنان که باید ، از آن به درستی استفاده بکنیم . حتی بعضی از کارکردهای نماز جمعه در اوایل انقلاب ، استمرار پیدا نکرده است . حجت الاسلام والمسلمین واثق یکی از توفیقات حضور مستمر در نماز جمعه را افزایش سطح آگاهی و بصیرت افزائی دانست و فرمودند: خطیبان جمعه تلاش می کنند که آگاهی های سیاسی و اجتماعی مردم را نسبت به موضوعات داخلی و بین المللی ، ارتقاء دهند . جهت گیری های نظام اسلامی را برای مردم تبیین نمایند . توطئه های دشمنان داخلی و خارجی نظام را به مردم معرفی کنند . سطح آمادگی مردم در دفاع از نظام اسلامی را بالا ببرند ایشان در آخرین خطبه خود در مصلای بقیه ا... اعظم عج اشتهارد از مردم مومن و انقلابی این شهرستان تشکر و قدردانی نمود و همچنین از خانواده های معزز شهداء ، از جانبازان و آزادگان و رزمندگان ، از نهاد های نظامی و انتظامی و امنیتی ، از مسئولان محترم شهرستان به ویژه از فرماندار محترم نیز صمیمانه سپاسگذاری نمودند. حجت الاسلام واثق در پایان در ارتباط با اظهارات و مواضع خود چنین توضیح داند که : نهاد امامت جمعه ، مرکز و محورِ قرارگاهِ فرهنگی ست . لذا بسیار ضرورت دارد که همه علاقمندانِ به نظام اسلامی ، فارغ از اینکه چه کسی امام جمعه شهر است ، با این قرارگاه فرهنگی ، همکاری نزدیکی داشته باشند . بنده ( در این مدتی که مهمان شما بودم ) نگرانی چندانی از بابت اعلام مواضع و اقدامات انجام گرفته ی خود ندارم زیرا برای آنها ، حجت شرعی و عقلی دارم و در روز قیامت می توانم از خودم بابت مواضع اعلامی و اقدامات انجام داده ، دفاع بکنم . اما آنچه که بنده را بسیار نگران می کند ، حرفهایی ست که باید می زدم ولی نزدم و اقداماتی ست که باید انجام می دادم ولی انجام ندادم . واقعا نگران هستم که این مساله در روز قیامت ، دامان بنده را بگیرد . امیدوارم خداوند متعال و شما مردم شریف ، به خاطر کم کاری ها و کوتاهی های صورت گرفته ، بنده را ببخشید . درباره مصلای حضرت بقیه الله الاعظم باید عرض بکنم : تکمیل این بنای بزرگ ، به همت عالیِ شما مردم و مسولان شهرستان نیاز دارد . البته تا کنون در سطح شهرستان و استان ، وعده هایی داده شده و مصوباتی صورت گرفته اما بسیاری از این وعده ها و مصوبات ، شبیه به بعضی از وعده های برجام ، فعلا روی کاغذ باقی مانده است . انشاء الله هر چه زودتر این وعده ها محقق بشود و مصلا تکمیل گردد .
به جهت جلوگیری از فرسودگی سازه های فلزی مصلا ، ضرورت دارد که هر چه سریع تر گنبد و پوشش بدنه منارها ، نصب شود . بحمدالله اخیرا به همت دوستان توانسته ایم مبلغی را از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برای پوشش گنبد و مناره ها ، تامین کنیم که فکر می کنم تا پایان تابستان ، عملیات اجرایی آن شروع بشود . زمینِ رو به روی مصلا نیز برای پارکینگ در نظر گرفته شده که انشاءالله به مصلا ملحق خواهد شد . برای بنده ، حوزه علمیه اشتهارد ، فوق العاده حائز اهمیت است . به نظرم اشتهارد به خاطر سابقه درخشان حوزوی اش و همچنین عالم خیز بودنش ، این قابلیت را دارد که به قطب حوزوی استان و حتی کشور تبدیل بشود . زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع در جوار مصلا برای ساخت حوزه جدید ، تهیه شده که انشاء الله کار عملیاتی آن همین امسال آغاز بشود .
در پایان امیدوارم هر چه زود تر تکلیف امام جمعه جدید شهرستان روشن بشود و به اینجا تشریف بیاورد . بنده نیز کما فی السابق ، دعا گوی شما خواهم بود و اگر عمری باقی بود ، در شهر ماهدشت و در همسایگی شما ، ادامه خدمت خواهم داشت .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود