5 مرداد 1395
شماره خبر: 167133

حفظ فرهنگ اسلامی و تبیین سیاست های نظام و رهبری رسالت نمازجمعه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حفظ فرهنگ اسلامی و تبیین سیاست های نظام و رهبری رسالت نمازجمعه است


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: حفظ فرهنگ اسلامی و دینی، پاسداری از ارزش های اسلامی و تدوین سیاست های نظام و مقام معظم رهبری از رسالت های نهاد نماز جمعه است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در آیین گرامیداشت سالروز اولین اقامه نماز جمعه کشور که در مصلای امام خمینی(ره) فردیس برگزار شد، افزود: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است که در آن به مسئله جامعه و اجتماع اهمیت داده می شود. وی ادامه داد: یکی از اساسی ترین عواملی که نقش مهمی در وحدت و یکپارچگی دارد عبادات جمعی است که از فرد انسان کامل می سازد و انسان نیز آحاد مردم را می سازد و خداوند برای حفظ جامعه عبادات جمعی را در نظر گرفته است. وی با اشاره به اینکه نماز جمعه رسالت های دیگری هم دارد، اظهار کرد: رسالت نماز جمعه آموزش، تعلیم و تربیت است. لذا امام جمعه در خطبه ها مطالبی که بیان می کند کار مهمی است و منبر نماز جمعه منبر ساده و معمولی نیست، بلکه باید خطبه ها نقد، تازه، قوی، مفید و مورد سوال و احتیاج مردم باشد.
حسینی همدانی گفت: امام باید برای خطبه وقت بگذارد و مسایل روز جهان را مطرح کند. وی افزود: همانطور که امام نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی نامیدند، این قرارگاه ایمان وبصیرت و اخلاق است و وظیفه این قرارگاه فرهنگی رصد مشکلات، طراحی راه حل و به کار بردن نیروی لازم برای عملیاتی کردن طرح است. وی ادامه داد: یکی از رسالت هایی که به عهده علما گذاشته شده نگهبانی از دین و حفظ کرامت انسانی است. نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج تصریح کرد: اگر در ساختار کشور ایران حقوق های نجومی گرفته شد، باید دید در کجای فرهنگ دینی ما نسبت به کارگزاران اسلامی چنین اجازه ای می دهد. همانطور که امیرالمومنین (ع) فرمودند که اگر مسیر بیراهه برود، دین از بین خواهد رفت و باید به این مسئله بدون مماشات رسیدگی شود. حسینی همدانی افزود:باید با جذب نیرو و ارائه راهکار و روش ها و تشکیل اتاق فکر از همه نیروها استفاده کرد و در تربیت نیرو به صورت همه جانبه در عرصه های مختلف جامعه اقدام کرد. امام جمعه کرج گفت: اگر بخواهیم مقابل جبهه دشمن کار کنیم، باید تنوع و ابتکار و انگیزه و برنامه داشته باشیم. همایش ائمه جمعه استان البرز به میزبانی شهرستان فردیس امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان،معاون امور استانهای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور،استاندار،نمایندگان مردم استان در مجلس و مسئولان استانی در مصلای امام خمینی (ره)فردیس برگزار شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود