12 مرداد 1395
شماره خبر: 167562

صدای نقاره‌خانه حرم بانوی کرامت پس از ۶ سال خاموشی شنیده می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

صدای نقاره‌خانه حرم بانوی کرامت پس از ۶ سال خاموشی شنیده می‌شود


معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مراسم نقاره زنی بعد از ۶ سال تعطیلی در شب میلاد کریمه اهل بیت(ع) به مدت نیم ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء اجرا می‌شود.
جواد جهانگیرزاده طی نشستی خبری که در رابطه با تشریح برنامه‌های دهه کرامت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم برگزار شد اظهار داشت: به منظور تدوین برنامه‌های دهه کرامت جلسات هماهنگی سه جانبه با حضور نمایندگان آستان قدس رضوی، حرم احمدبن موسی (ع) و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد که در این راستا تعامل سازنده با هدف همسو کردن خدمات در دهه کرامت مد نظر بود. وی با اشاره به بسیج نیروها و خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در ایام دهه کرامت روزانه بیش از هزار و ۷۰۰ نفر از خادمان در راستای تکریم زائران تلاش خواهند کرد. جهانگیرزاده با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر در راستای فضاسازی شهری در ایام دهه کرامت بیان کرد: به دنبال آنیم تا نگاهی نو در این عرصه با تکیه بر شاهکارهای معماری حرم مطهر داشته باشیم و فضاسازی نوینی را در این زمینه در بخش‌های مختلف حرم مطهر، مبادی ورودی شهر قم، اطراف حرم، بستر رودخانه و ... به اجرا درآوریم. معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: برنامه‌های رسمی دهه کرامت با استقبال مردم از کاروان خادمان حرم امام رضا (ع) و آستان حضرت احمد بن موسی (ع) در شب میلاد بانوی کرامت آغاز خواهد شد.
جهانگیرزاده ابراز داشت: مراسم نقاره‌زنی که یکی از آیین‌های کهن و قدیمی آستان مقدس فاطمه معصومه (س) است بعد از ۶ سال تعطیلی در شب میلاد این حضرت به مدت نیم ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء به صدا درخواهد آمد. وی گفت: آیین خطبه‌خوانی نیز صبح میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) همزمان با افتتاحیه جشن‌های مردمی دهه کرامت و افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.
برنامه‌های کاروان سفیران کریمه
جهانگیرزاده با اشاره به برنامه‌های کاروان سفیران کریمه در سطوح استانی، ملی و بین المللی اظهار داشت: این کاروان در استان‌های مختلف حضور خواهد یافت و برنامه‌های مختلفی از جمله حضور در گلزار شهداء، دیدار با خانواده‌های معظم شهداء، غبارروبی امامزادگان، حضور در مناطق محروم، اهدای بسته‌های حمایتی به نیازمندان، دیدار با ائمه جمعه و عیادت از بیماران در بیمارستان و خانه سالمندان و برخی دیگر از برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های کاروان سفیران کریمه است. معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، عنوان کرد: کاروان سفیران کریمه در کشورهای مختلفی از جمله هلند، هند، پاکستان و کانادا نیز حضور خواهند یافت و برنامه‌های مختلفی اجرا خواهند کرد. وی بیان داشت: در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم گلباران هوایی حرم مطهر را خواهیم داشت و کاروان شادی ویژه خانم‌ها در روز میلاد از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حرکت خواهند کرد. این مسئول عنوان کرد: همچنین طی دهه کرامت هر روز صبح آیین خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد. معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در پایان خاطر نشان کرد: سه ایستگاه صلواتی نیز در ایام دهه کرامت در بخش‌های مختلف حرم با همکاری اتحادیه سوهان پزان برپا خواهد شد و از زائران با سوهان، شربت و شیرینی پذیرایی می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود