19 مرداد 1395
شماره خبر: 167979

آموزش راه های پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه ها و مدارس کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آموزش راه های پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه ها و مدارس کشور


مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به نقش آگاهی نداشتن خانواده در ابتلا فرزندان به اعتیاد، گفت: 2 واحد درسی به نام مهارت های زندگی برای دانشجویان در دانشگاه ها به تصویب رسیده و در مدارس نیز اقداماتی برنامه ریزی شده است.
عارف وهاب زاده در نشست شورای اداری شهرستان فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، افزود: آموزش خانواده ها در زمینه فرزند پروری، حوزه های دانش آموزی و دانشگاهی ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: تصویب دو واحد درسی به نام مهارت های زندگی برای دانشجویان در دانشگاه ها از اقدامات این ستاد در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است. وهاب زاده همچنین ادامه داد: برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم مدارس کشور نیز آموزش پیشگیری از اعتیاد در دستور کار قرار گرفته است. وهاب زاده گفت: انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین آموزش و پرورش، دانشگاهها،اداره بهزیستی به منظور پیشگیری از اسیب های اجتماعی از دیگر راهکارهای و اقدامات موثر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است. وی رفتارهای نادرست والدین با فرزندانشان را یکی از عوامل گرایش آنان به اعتیاد دانست و اظهار داشت: مصرف مواد مخدر و روان گردان ها مختص به ایران نیست و امروز 170 کشور با این معضل مواجه هستند. وی اظهار کرد: سیستم قاچاق مواد مخدر یک سیستم پویا، خلاق و فعال است و هر روز، ماه و سال مواد جدیدی وارد بازار می کند. مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: این معضل در بسیاری از افرادی که دارای شغل، تحصیلات عالیه، شرایط مالی هستند، دیده می شود.
وی بیان کرد: هر ساله اعتباری برای این منظور به دستگاه های اختصاص می یابد که برای نقاط پرخطر این اعتبار ناچیز است و ما تاکید ویژه ای در این خصوص خواهیم کرد. وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد برنامه های فرهنگی برگزار می شود که توجه ویژه این ستاد برای شهرستان فردیس بخاطر آسیب های اجتماعی که دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود