20 مرداد 1395
شماره خبر: 168067

ضرورت ساماندهی گلزار شهدا و ایجاد فرهنگسرای ایثار و شهادت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ضرورت ساماندهی گلزار شهدا و ایجاد فرهنگسرای ایثار و شهادت


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: ایجاد فرهنگسرای ایثار و شهادت و ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) طی یک جلسه فوری در دستور کار فرمانداری کرج قرار گرفت.
داود مدیر فلاح در سومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد با اشاره به اجرایی شدن ماده 63 قانون جامع خدمات ایثارگران در استان افزود: تشکیل این نشست ها به جهت بررسی امور مربوط به شهدا و ایثارگران است. وی ادامه داد: تاکنون مصوبات خوبی در استان وجود داشته که بخش زیادی از آنها اجرایی شده و باقی در دستور کار است.
مدیر فلاح گفت: استان البرز در حوزه ایثار و شهادت دارای جایگاه ویژه و ممتاز است چراکه این استان به لحاظ تعداد شهدا دومین استان کشور محسوب می شود. وی افزود: اکنون عواملی چون مهاجرت بی رویه در استان برخی ارکان مهم را در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت تحت تاثیر قرار داده است که انتظار می رود برای حل این موانع اقدامات لازم صورت گیرد. مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز اضافه کرد: البرز بیش از 50 شهید مدافع حرم و تعدادی نیز جانباز به عنوان مدافع حرم تقدیم دفاع از کیان اسلام کرده است. وی با بیان اینکه ایثار و شهادت بستگی و پیوستگی به آرمان های انقلاب دارد گفت: ترویج ایثار و شهادت امری ضروری برای تعالی و بقای انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.مدیرفلاح افزود: بر اساس تاکید استاندار البرز مبنی بر ایجاد تشکل های ایثارگری، این امر نیاز به مکانی برای ساماندهی و تمرکز دارد که از شهرداری انتظار می رود نسبت به جانمایی فرهنگسرای ایثار و شهادت اقدام کند. وی گفت: گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) به عنوان سومین گلزار شهدای کشور نیاز به ساماندهی دارد که سال گذشته به دلیل نداشتن اعتبار اجرایی نشد که امید است امسال این طرح با مانع مواجه نشود. این مسئول عنوان کرد: با توجه به موضوعات مطرح شده این ضرورت وجود دارد که در قالب ستاد کارگروه شهرستانی یک جلسه فوری برای این امر برگزار شود. وی گفت: سنوات گذشته در هفته دولت بیش از 200 دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران انجام شد که این طرح ابتکاری در کشور بی بدیل است از این رو یکی از وجوهی که انتظار می رود امسال در دستور کار قرار گیرد دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود