20 مرداد 1395
شماره خبر: 168070

۱۶ استان کشور فاقد مرکز تخصصی مشاوره پیش از ازدواج هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۱۶ استان کشور فاقد مرکز تخصصی مشاوره پیش از ازدواج هستند


مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان گفت: شانزده استان کشور فاقد مرکز تخصصی مشاوره پیش از ازدواج هستند، عدم شکل گیری این مراکز مشکلات فروانی را متحمل جامعه می کند.
ناصر صبحی قراملکی در سومین گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل استان های کشور که به میزبانی استان البرز (دیزین) در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش برای تحکیم نهاد خانواده و فرهنگ عمومی در کشور همچنین تعلامات با سایر دستگاه های مرتبط به منظور پیشبرد برنامه ها و اهداف مرتبط با ترویج ازدواج بهنگام، آسان و پایدار از جمله اهداف راهبردی و سیاست های اجرایی در دستور کار است. صبحی در ادامه با اشاره به اینکه بهره مندی حداکثری از امکانات موجود دولت در راستای تسهیلات ازدواج آسان از دیگر سیاست های مذکور است، گفت: برخی از نیازها را نمی توان از طریق خانواده دریافت کرد از این رو مقوله ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج وزارت ورزش اضافه کرد: متاسفانه بیش از ۹۰ درصد مراجعان و جوانان در آستانه ازدواج؛ شناختی از اهداف تشکیل خانواده و ازدواج ندارند. وی با اعلام اینکه برای نخستین بار در سطح کشور آموزش ۷۵۰ هزار زوج در آستانه تشکیل خانواده در دستور کار قرار دارد، گفت: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اجرایی می شود.
صبحی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد طلاق های کشور جمهوری اسلامی ایران در ۵ ساله نخست زندگی زوجین رخ می دهد، گفت: آموزش های پیش از ازدواج در همه استان های ارائه می شود. وی استفاده و بهره مندی از توانمندی استان ها در این عرصه را ضروری مطرح کرد و گفت: ساماندهی و تربیت مراکز تخصصی مشاوره از دیگر افدامات در دستور کار این دفتر محسوب می شود. مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان در پایان بیان کرد: ۱۶ استان کشور فاقد مرکز تخصصی مشاوره پیش از ازدواج هستند، عدم شکل گیری این مراکز مشکلات فروانی را متحمل جامعه می سازد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود