20 مرداد 1395
شماره خبر: 168115

تبدیل مسابقه های قرآنی به یک بسته کامل تبلیغی، ترویجی و آموزشی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تبدیل مسابقه های قرآنی به یک بسته کامل تبلیغی، ترویجی و آموزشی


رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار امیدواری کرد که با برگزاری برنامه های تحلیلی آموزشی در کنار مسابقه های قرآنی، این رویداد بزرگ فرهنگی به یک بسته ی کامل تبلیغی، ترویجی و آموزشی برای قرآن دوستان تبدیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینیه در حاشیه آیین پایانی سی و نهمین دوره مسابقه های قرآنی استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: مسابقه های قرآن با تاکیداتی که مقام معظم رهبری در برگزاری آن دارند برای ترویج قرآن که نقش بسزایی در شناسایی و رشد استعدادهای قرآنی دارد از اوایل انقلاب برگزار می شود. وی اظهار داشت: با توجه به تجربیات به دست آمده در هر دوره از مسابقه های قرآنی سال به سال این مسابقه ها با شور و شکوه بیشتری برگزار می شود و در استان البرز نیز با اهتمام خادمان قرآن این مسابقه ها در چند سال گذشته به صورت متفاوت تری برگزار شده است.
وی گفت: به خصوص در مراسم اختتامیه امسال در این استان براساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند فاجعه منا باید زنده نگه داشته شود، یاد و خاطره شهدای قرآنی منا در این جا مجددا زنده شد.
حسینی افزود: مسابقه ها سال به سال تلاش می کند که بار آموزشی خود را افزایش دهد به همین منظور از سال گذشته اردوهای آموزشی برای برگزیدگان استانی برگزار می کنیم که امسال در شهریور این اردو برگزار می شود که علاوه بر این رویداد تبلیغی ترویجی بتوانیم بحث تربیتی و آموزشی شرکت کنندگان را هم تقویت کنیم. وی اضافه کرد: در بحث حفظ قرآن از سال گذشته رشته 10 جزء به رشته های مورد مسابقه افزوده شد که سهم بیشتری را بتوانند حافظان قرآن در این مسابقه ها ایفا کنند. رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: تغییراتی در آیین نامه مسابقه ها در سطح بندی برترین ها در بخش کشوری به وجود آمد به طوریکه به جای اینکه رتبه های اول تا سوم داشته باشیم بحث ممتاز و عالی بر اساس نصابی که به دست می آید را داشته باشیم که یک مطالبه ی چندین ساله ای بود که کارشناسان قرآنی داشتند. وی افزود: به طور کلی شاخص های این مسابقه ها در حال ارتقا است که کارشناس مجری که از سال گذشته اضافه شد و سایر برنامه های تحلیلی و آموزشی که در کنار مسابقه ها اجرا می شود. حسینی اظهار امیدواری کرد این تغییرات این رویداد فرهنگی را تبدیل به یک بسته ی کامل تبلیغی، ترویجی و آموزشی قرآن کند که سهم بیشتری را در شناسایی و تربیت قاریان و حافظان ممتاز ایفا کند. وی اضافه کرد: از سال گذشته مسابقه معارف با رویکرد جدیدی برگزار می شود و در آینده نزدیک آنچه در خصوص معارف قرآن است به صورت اصیل تر و اساسی تر و گسترده ای برگزار می شود.
***شرکت حدود هشت میلیون نفر در مسابقه های قرآنی
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: این مسابقه ها دو بخش دارد یکی ویژه دانش آموزان و دیگری ویژه بزرگسالان که بخش دانش آموزی با از سال جاری با مشارکت آموزش و پرورش برگزار می شود که امسال از مرحله آموزشگاهی حدود هفت میلیون دانش آموز شرکت کرده بودند. وی افزود: همچنین در بخش بزرگسالان قریب به یک میلیون نفر در این مسابقه ها نام نویسی کردند که از این افراد حدود 1000 هزار منتخب استان ها هستند که در مرحله کشوری شرکت می کنند. گفتنی است مرحله کشوری مسابقه های قرآنی از 25 مهرماه در استان گیلان برگزار خواهد شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود