27 مرداد 1395
شماره خبر: 168480

اقدامات درمانی در زندان های ایران الگویی برای کشورهای منطقه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اقدامات درمانی در زندان های ایران الگویی برای کشورهای منطقه است


عضو ارشد دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد گفت که اقدامات درمانی در زندان های ایران الگویی برای کشورهای دیگر است.
ندیم رحمان در جریان دیدار از ندامتگاه قزلحصار در کرج، گفت: برنامه های درمانی ایران از طریق متادون در زندان ها می تواند نمونه مناسبی برای کشورهای منطقه باشد.نمایندگان درمانی از کشورهای ترکمنستان، افغانستان، اتریش، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان و عضو ارشد دفترمبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد از بخش های مختلف این ندامتگاه بازدید کردند. مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندان های کشور در جریان این بازدید گفت که ٥٠ هزار مددجو در کشور تحت درمان متادون قرار گرفتند. مهرزاد تشکریان افزود: متادون درمانی یکی از طرح های موفق در سازمان زندان ها است.
وی اضافه کرد: در چند سال اخیر در کنار اقدامات مختلف فرهنگی و ورزشی، متادون درمانی نتایج بسیار خوبی را در زندان های کشور داشته است. تشکریان افزود: واحد بهداشت درمان با آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه سهم بسیار مهمی در کاهش آسیب در زندان ها داشته است. وی افزود: با فراهم کردن بستر کاهش مصرف مواد مخدر در زندان ها، جامعه نیز از آسیب های ناشی از مواد مخدر در امان می ماند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود