28 مرداد 1395
شماره خبر: 168578

تشکیل 47 کمیته و کارگروه در قرارگاه فرهنگی دفاع مقدس البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تشکیل 47 کمیته و کارگروه در قرارگاه فرهنگی دفاع مقدس البرز


مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه فرهنگی دفاع مقدس در ماه های اخیر گفت: تاکنون 47 کمیته و کارگروه در این قرارگاه تشکیل شده است.
سردار ابوالفضل اسلامی در نشست با خبرنگاران افزود:بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از عملکرد رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس
گزارش هایی تهیه و جمع آوری کرده است . وی به کمبود امکانات و زیر ساخت های فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: با این حال اقدامات خوبی در عرصه ترویج ارزش های دفاع مقدس در این استان انجام شده است. اسلامی با اشاره به رشادت های مردم البرز در دفاع مقدس،بیان داشت: لشکر حضرت سیدالشهدا(ع) از رزمندگان و فرماندهانی شجاع همچون شهیدان حاج یدالله کلهر و مهدی شرع پسند تشکیل شده بود که 4 هزار و 318 شهید والامقام تقدیم انقلاب کرد. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس البرز گفت: جمع آوری دایرة المعارف دفاع مقدس استان البرز و تدوین تاریخ شفاهی لشکر حضرت سیدالشهدا(ع) در دست اقدام قرار دارد. سردار اسلامی ادامه داد: متاسفانه در استان البرز در مورد بیان رشادت ها و تلاش های رزمندگان اقدامات مناسب و درخور شان آنها انجام نشده و نیاز است که اقدامات موثرتری در این زمینه صورت گیرد. وی گفت: با توجه به تشکیل انجمن راویان در استان البرز آمادگی برگزاری کلاس های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه مقاطع تحصیلی در سطح استان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه کاروان های راهیان نور اعزامی تا چند ماه قبل راوی نداشتند، گفت: در حال حاضر با تشکیل انجمن راویان خواهر و برادر در استان این ظرفیت به وجود آمده است. سردار اسلامی با اشاره به راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در استان های کشور خاطرنشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس در استان البرز تاسیس می شود. وی با بیان این که زمین واگذار شده در تپه نورالشهدا(س) به میزان 70 درصد زیر دکل برق بود و قابلیت استفاده نداشت، اظهار داشت: با پیگیری انجام شده باغ موزه دفاع مقدس با کمک استاندار، شورای شهر و شهرداری در پاک جهان نما احداث می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود