9 شهریور 1395
شماره خبر: 169305

آیین گرامیداشت شهید مدافع حرم در موسسه رازی برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آیین گرامیداشت شهید مدافع حرم در موسسه رازی برگزار شد


مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محمود نریمانی با حضور خانواده بزرگوار آن شهید و رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در محل این موسسه برگزار شد.
در این مراسم که در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) موسسه رازی برگزار شد، خانواده شهید محمود نریمانی، پدر شهید محسن کمالی دهقان از نخستین شهدای مدافع حرم استان البرز، دکتر حمید کهرام رئیس موسسه رازی، معاونان و مدیران بخش های مختلف، حجت الاسلام صادقی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و کارکنان ولایت مدار این موسسه حضور داشتند. پدر شهید نریمانی در بخشی از این مراسم، با اشاره به ایثار شهدا اظهار کرد: شهدا برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حفظ کیان این کشور از جان خود گذشتند و راه آنان همواره ادامه دارد. وی برگزاری یادواره ها و مراسم گرامیداشت را در حفظ یاد و خاطره شهدا تاثیرگذار دانست و بر هر چه معنوی تر بودن آن تاکید کرد. پدر شهید نریمانی با بیان اینکه فرزند شهیدش متعلق به همه جامعه است، گفت: زمانی که شهید به شهادت می رسد، به همه جامعه تعلق دارد و تنها به خانواده و یک گروه خاص متعلق نیست. وی با قدردانی از موسسه رازی برای برپایی این مراسم معنوی ابراز امیدواری کرد روحیه ایثار و مردانگی بیش از پیش در جامعه گسترده شود. همچنین رئیس موسسه رازی نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به ویژه شهید نریمانی و شهید کمالی زارع، تجلیل از جانفشانی های شهدا را وظیفه ای عمومی عنوان کرد. دکتر حمید کهرام اظهار کرد: برگزاری مراسم یادبود، کوچکترین کار در برابر بزرگی ایثار و از خودگذشتگی شهدا است و باید با برگزاری این مراسم ها، یاد و نام آنان را همواره زنده نگه داریم.
وی آرامش و آسایش امروز را مدیون ایثارگری های شهدا خواند و گفت: شهدا مسیر عزت و سرافرازی را به ما آموختند. رئیس موسسه رازی با بیان اینکه محققان و دانشمندان کشورمان نیز در سنگر علم و دانش و تولید از استقلال این کشور دفاع می کنند، تاکید کرد: تمام کارکنان این موسسه نیز برای ادامه دادن راه شهدا در این سنگر تلاش خواهند کرد. در این مراسم لوح یادبودی از طرف رئیس موسسه رازی به خانواده شهید نریمانی اهدا شد. همچنین از طرف شورای فرهنگی و عقیدتی این موسسه لوح های یادبودی به خانواده های شهید نریمانی و شهید کمالی زارع تقدیم شد. این مراسم که به همت شورای فرهنگی و بسیج موسسه رازی برگزار شده بود، با پخش کلیپی مستند از آن شهید بزرگوار و مدیحه سرایی در رثای مصیبت ائمه اطهار (ع) ادامه یافت. گفتنی است؛ شهید محمود نریمانی که برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سوریه حضور داشت، در تاریخ 10 مرداد ماه جاری در استان حما سوریه براثر اصابت گلوله تروریست های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهید نریمانی اهل روستای دوروان از توابع شهرستان کرج بود. از این شهید یک فرزند یک و نیم ساله به نام 'محمد هادی' به یادگار مانده است. براساس این گزارش، شهید پاسدار محسن کمالی دهقان دومین شهید مدافع حرم استان البرز است که روز جمعه 28 فروردین ماه سال گذشته در سوریه به شهادت رسید. پدر بزرگوار این شهید از بازنشستگان موسسه رازی است.
اهدای لوح سپاس مدیران و کارکنان موسسه رازی به خانواده شهید مدافع حرم
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در این مراسم، لوح سپاس مدیران و کارکنان این موسسه را به خانواده شهید مدافع حرم استان البرز شهید محمود نریمانی اهدا کرد. در بخشی از این لوح سپاس آمده است: ' ایران اسلامی در طول بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، پیشرفت و امنیت خود را مرهون بزرگ مردانی است که با از خود گذشتگی و ایثار مثال زدنی، پا روی نفس خویش گذاشته و به دفاع از حرم آل الله پرداخته اند. بی شک این روحیه دلاوری کم نظیر ، ساخته و پرداخته پدران و مادرانی است که با سرمشق گرفتن از امام علی (ع) و حضرت زهرا (س)، انسان هایی را تربیت نمودند که در اوج شور و نشاط نوجوانی و جوانی کمر در نابودی ظالمان جهان بسته و با الگو گرفتن از حضرت عباس و حضرت علی اکبر (ع) به یاری رهبر زمان خویش پرداختند و دفتر مشق خود را در جبهه های نبرد پُر نمودند.' مدیران و کارکنان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فرزند دلبند شهیدتان، این لوح را به پاس مجاهدت خالصانه شما خانواده عزیز تقدیمتان می نماید.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود