8 آذر 1395
شماره خبر: 170484

کاهش 50درصدی مددجویان کانون اصلاح و تربیت زندان های البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کاهش 50درصدی مددجویان کانون اصلاح و تربیت زندان های البرز


مدیرکل زندان های استان البرز با اشاره به اقدامات مناسب قضایی برای حبس زدایی گفت:جمعیت کیفری کانون اصلاح وتربیت زندان های استان 50 درصد کاهش یافته است.
جبار باقری افزود:این مهم با اقدامات حمایتی و مددکاری، معاضدت های حقوقی و همراهی مسئولان قضایی تحقق یافته است. وی ادامه داد: فعالیت های مددکاری و جلب مساعدت های مردمی و مشارکت مراجع قضایی نقش حائز اهمیتی در بازگشت 50درصدی مددجویان به اجتماع داشته است که در سال جاری از 53نفر از شکات پرونده قضایی رضایت اخذ شده است.
اقدامات مددکاری و حمایتی نقش حائز اهمیتی داشت
باقری در خصوص اقدامات مددکاران اجتماعی گفت : اخذ 53 مورد رضایت شاکی که موجب آزادی 16 نفر از مددجویان شد از دیگر اقدامات برای حبس زدایی بوده است . وی افزود: پیگیری منجر به نتیجه 9 پرونده برای اخذ عدم صلاحیت محاکم از سوی واحد مددکاری کانون و ارجاع به مقام صالح رسیدگی شعبه 108و کیفری 1 و 2 استان، پیگیری منجر به نتیجه 4 پرونده جهت اخذ عدم صلاحیت شعبات دادسرا از سوی مددکاری کانون و ارجاع به مقام صالح رسیدگی شعبه 17 بازپرسی دادسرای استان، مداخله مسولانه در مشکلات مددجویان کانون و تعامل واحد مددکاری با مقام صادر کننده حکم مددجویان اطفال و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت در راستاء مفاد ماده 90 ق.م.ا در تجدید نظر آراء در هشت فقره حکم، منجر به آزادی از مهمترین اقدامات این کانون بوده است.
کمک سه میلیاردی خیرین به آزادی مددجویان کانون اصلاح وتربیت
مدیر کل زندان های استان البرز در ادامه ضمن تشکر از حمایت های دلسوزانه خیرین و مردم شریف و دلسوز استان البرز در امر آزادسازی زندانیان و مراقبت بعد از خروج مددجویان معارض باقانون زیر 18 سال اظهار داشت : از ابتدای سال تا کنون حدود سه میلیارد ریال برای کمک به آزادی مددجویان کانون که قابلیت بازگشت به جامعه را داشته اند اختصاص یافته است .
وی افزود : اخیرا نیز در مورخه دهم آبان ماه جاری از خیرین دعوت به عمل آمد که مبلغی در 37 فقره چک که بخشی از آن جهت رضایت تعدادی از شکات مددجویان کانون اصلاح و تربیت بوده در وجه انجمن حمایت زندانیان فردیس واریز شده است.
مشارکت ودیدارچهره به چهره مسئولان قضایی با مددجویان
مدیر کل زندان های استان البرز گفت: بسیاری از مددجویان کانون معمولا یا بد سرپرست بوده یا فاقد سرپرست می باشند و از داشتن فردی جهت پیگیری در جهت حل مشکلات آنها به خصوص قضایی محروم می باشند از این رو علاوه بر حضور مداوم مددکاران اجتماعی ، قاضی اطفال استان البرز اخیرا” رئیس کل دادگستری استان البرز با ترکیبی شامل معاونین ، دادستان مرکز استان ، ساوجبلاغ و فردیس از کانون بازدید و با مددجویان چهره به چهره دیدار و گفت وگو کردند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود